Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

یک موسسه امداد رسان کانادایی برای  ۲۰۰ خانواده زلزله زده هرات مواد غذایی توزیع نمود

خبرگزاری پیگرد کابل افغانستان
نوشته شده توسط خبرگزاری پیگرد
چهارشنبه ۲۸ جدی ۱۴۰۲

اداره صلح و انکشاف (APD) با همکاری شرکت پریماکورپ کانادا(Primacorp Ventures)، به ۲۰۰ خانواده متضرر از زلزله اخیر ولایت هرات بسته های مواد غذایی توزیع کرد.
این اداره امروز چهارشنبه ۲۸ جدی با ارسال خبرنامه ای به آدرس خبرگزاری پیگرد گفته که این کمک ها پس از ان انجام شده که با فرا رسیدن زمستان شماری زیادی از زلزله‌زدگان هراتی با ویران شدن خانه های شان اکنون  بدون سرپناه هستند و  زنان ، کودکان، که از آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه هستند، در معرض خطر جدی قرار گرفته‌اند. 
اداره صلح و انکشاف (APD) در ادامه افزوده که سازمان بشردوستانه کانادایی در شرایط فاجعه آور چون زلزله متعهد به امداد رسانی عاجل برای متضررین میباشد. بدین منظور پروژه جامع توزیع بسته غذایی را برای رسیدگی به نیازهای فوری امنیت غذایی جوامع زلزله زده راه اندازی کرده است. این پروژه شامل توزیع ۲۰۰ بسته مواد غذایی ضروری مانند برنج، آرد، لوبیا، شکر، چای، و روغن پخت و پز میباشد که نیاز عاجل یک ماه ۲۰۰ خانواده را مهیا می سازد. در این خبرنامه به نقل از نجیب راعی، معاون ارشد شرکت پریماکورپ امده که او همدردی خود را چنین بیان داشته :《در این زمان چالش برانگیز قلب ما با مردم هرات است. ما متعهد به ارائه کمک های فوری و کمک به احیای مجدد قریه جات متضررمیباشیم. این پروژه گواهی بر تعهد ما برای کمک به جوامع نیازمند است.》
لازم به ذکر است که زلزله مرگبار چند ماه قبل در ولایت هرات جان حدود دو هزارتن را گرفت ونزدیک به سه هزار خانه را نیز ویران کرد.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.