Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

سه پروژه بندهای آب گردان در سمنگان افتتاح گردید.

خبرگزاری پیگرد :ولایت سمنگان
نوشته شده توسط:فضل رحمان ساعی
سه شنبه ۱۹ جدی ۱۴۰۲

مسوولان در ریاست حوزه دریایی خلم و ایبک ولایت سمنگان می‌گویند که سه پروژه بند آب گردان را به ارزش بیش از 8 ملیون افغانی در این ولایت افتتاح و به بهره سپردند.

ملا محمد عمر انس رئیس حوزه دریایی ولایت سمنگان می‌گوید که وزارت انرژی و آب سه پروژه بند های آب گردان  را به ارزش بیش از 8 میلیون افغانی در مرکز و ولسوالی های این ولایت که سنگ تهداب آن سه ماه قبل گذاشته شده بود، افتتاح وبه بهره برداری سپرده شد.

به گفته نامبرده پروژه اولی در قریه رباطک مرکز ایبک به ارزش 2 ملیون و 500 هزار ، پروژه دومی آن درقریه ده اصل ولسوالی خرم و سارباغ  به ارزش 1 میلیون و صد هزار و پروژه سومی آن به ارزش 2 ملیون و صد هزار افغانی درقریه کوکجر ولسوالی حضرت سلطان و پروژه دیگر آن در ولسوالی روی دواب که هنوز تحت کار میباشد، جمعآ 8 ملیون و 600 هزار افغانی میباشد.

رئیس حوزه دریایی می گوید

هدف از ساخت این بند ها تقویت آب های زیرزمینی و جلوگیری از خسارات ناشی از سیلاب های موسمی بوده که این پروژه در مدیریت منابع آبی و مقابله با مشکلات محیطی موثر میباشد.

از سوی هم عبدالاحد باشنده قریه رباطک مرکز ایبک و غوث الدین باشنده قریه کوکحر ولسوالی حضرت سلطان می‌گویند که ساخت این بند های آب گردان یکی از آرزوهای مهم مردم این قریه جات بوده و از ساخت آن استقبال می‌نمایند.

به گفته نامبرده گان با تکمیل شدن این پروژه مشکلات زیادی مردم از قبیل نبود آب زراعتی و آشامیدنی مرفوع و کنترول سیلاب ها و از ضایع شدن آب در وقت بارنده گی جلوگیری میگردد.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.