Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

پیام عبدالکبیر به پاکستان: خواستار امنیت و ثبات در منطقه هستیم

خبرگزاری پیگرد کابل افغانستان
نوشته شده توسط:محمد محمدی
دوشنبه ۱۸ جدی ۱۴۰۲

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست‌الوزرای ا.ا از مولانا فضل‌الرحمان، رهبر حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان خواسته است که «پیام روشن» حکومت افغانستان را به اسلام‌آباد انتقال دهد که ا.ا  خواستار امنیت و ثبات در منطقه است و به هیچ‌کسی اجازه نمی‌دهد که خاک افغانستان را علیه کسی دیگر استفاده کند.

مولانا فضل‌الرحمان به دعوت ا.ا  در رأس یک هیأت از علمای پاکستان روز (یک‌شنبه، ۱۷ جدی) وارد کابل شده است.این هیأت پاکستانی با مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی و برخی از اعضای کابینه‌ی ا.ا  دیدار کرده است.
به نقل از خبرنامه‌ای که در صفحه‌ی ارگ منتشر شده، عبدالکبیر امیدواری کرده است که سفر علمای پاکستانی در راستای تحکیم روابط میان افغانستان و پاکستان و «کاهش سوءتفاهمات» مؤثر واقع شود.
مولوی عبدالکبیر افزوده است که ا.ا  با تمام کشورهای همسایه، به‌ویژه‌ پاکستان روابط خوب و استوار بر احترام متقابل می‌خواهد.وی گفته است که حکومت سرپرست افغانستان اطمینان می‌دهند که از خاک این کشور به هیچ کسی خطر و تهدید متوجه نخواهد شد و «بهتر آن است که به عوض ادعاها و پروپاگاندای رسانه‌ای، روی واقعیت‌ها بحث صورت گیرد».
پیش از این  مقام‌های پاکستانی گفته اند که تی‌تی‌پی زیر حاکمیت ا.ا  در افغانستان پناهگاه دارند و از خاک این کشور علیه پاکستان استفاده می‌کنند.
اما در سوی مقابل مقام‌های امارت اسلامی بار این ها ادعا ها رد کرده اند و گفتن که افعانستان برای هیچ کشوری تهدید نیست .در پی افزایش تنش‌ها، ا.ا  به مولانا فضل‌الرحمان پیام ویژه فرستاد و از او به کابل دعوت کردند.در خبرنامه‌ی ارگ آمده است که فضل‌الرحمان از سفرش به کابل ابراز خرسندی کرده و گفته است که هر «دو کشور اسلامی» مشترکات دارند و باید مشکلات از طریق گفت‌وگو حل شود. او گفته است: «ما باید به نفع یک‌دیگر بسترهای همکاری را ایجاد نموده و با همدیگر تعاون نماییم.»این عالم پاکستانی افزوده است که تصمیم دولت پاکستان برای اخراج مهاجران افغانستان را محکوم می‌کند.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.