Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

گرامی داشت از شخصیت علمی و فرهنگی الحاج عبدالحی عزیز در کابل

خبرگزاری پیگرد کابل افغانستان
نوشته شده توسط خبرگزاری پیگرد
پنجشنبه ۱۴ جدی ۱۴۰۲

شماری عالمان دین شاعران و فرهنگیان امروز پنج‌شنبه ۱۴ جدی در کابل محفل گرامی داشت از شخصیت علمی و فرهنگی الحاج عبدالحی عزیز سناتور در حکومت پیشین را برگزار کردن .
اشتراک‌کنندگان در این محفل مرگ آقای عزیز را ضایع بزرگ برای یک جامعه پیشرفته دانسته و افزوده که راه او را آدامه خواهند داد .
الحاج تاج محمد زریر رییس انجمن حکیم سنایی که در این مراسم حضور داشت گفت :《الحاج عبدالحی عزیز شخصیت علمی بوده و در راستای دانایی و پیشرفت جامعه کار های زیادی انجام داده او شخصیت علم دوست بوده است و راه او را باید ادامه داد .》
در همین حال روح الله اراه عالم دین نیز مرگ عبدالحی عزیز را یک ضایع بزرگ خوانده و افزود که اقای عزیز یک شخص علمی بوده و باید راه او ادامه یابد .
از سوی هم احمد شاه رفیقی شاعر و نویسنده نیز آقای عزیز را استاد خطاب کرده و افزوده استادی لیاقت می خواهد استادی شایسته گی می خواهد و آقای عزیز این ظرفیت ها را بخود داشت و او به قدر توان خودت در بخش های فرهنگی و علمی کار های زیادی را انجام داد.
استاد خلیل الرحمن سعید یک دیگر از عالمان دین نیز اقای عزیز را شخصیت علمی در در منطقه شان (ولایت غزنی افغانستان) خوانده و مرگ او را ضایع بزرگ در حوزه علمی دانست .
لازم به ذکر که سناتور عبدالحی عزیز در ۲۲ ماه میزان ۱۳۲۲ در ولایت غزنی در غرب افغانستان به دنیا آمد  او دیپلوم در بخش انجینری هوانوردی در دوران تحصیلات خود به دست آورده و در بخش های مختلف برای مردم افغانستان و جامعه علمی و فرهنگی خدمت کرده و بلاخره در سال ۱۴۰۲ به سن ۸۰ سالگی وفات نمود .

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.