Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

اغاز توزیع کمک برای بیش از ۵هزار تن عودت کننده به کشور

خبرگزاری پیگرد کابل افغانستان
نوشته شده توسط:محمد محمدی
سه شنبه ۱۲ جدی ۱۴۰۲

جمعیت هلال احمر افغانی با حمایت بنیاد خیریه ملک سلمان، برای بیش‌از ۵ هزار خانواده بازگشت‌کننده از پاکستان کمک‌های بشردوستانه توزیع کرده است. 
مطیع‌الحق خالص، سرپرست جمعیت هلال احمر افغانی روز سه‌شنبه، ۱۲ جدی ۱۴۰۲ گفت که در مجموع بنیاد خیریه ملک سلمان عربستان سعودی برای ۵ هزارو ۵۰۰ خانواده بازگشت‌کننده از کشور پاکستان کمک‌های بشردوستانه فراهم نموده است.آقای خالص افزود که این کمک‌ها شامل ۱ بوری آرد، چای، ۴ قطی کنسرو لوبیا، نخود و ۵ لیتر روغن می‌شود. او بیان داشت که این کمک‌ها به دو بخش تقسیم شده و در گام نخست به ۲ هزار خانواده‌ که از مسیر اسپین‌بولدک به افغانستان برگشت نموده توزیع می‌‌شود و در گام دوم به ۲ هزار خانواده‌ که از مسیر تورخم وارد افغانستان شدند، توزیع خواهد شد. 
سرپرست جمعیت هلا احمر افغانی می‌گوید که در یک سال گذشته به همکاری جامعه جهانی، سازمان‌های بین‌المللی، کشورهای مانند عربستان سعودی، قطر، ایران، پاکستان و هند برای خانواده‌های نیازمند، آسیب‌دیده از زمین‌لرزه و سیلاب و برگشت‌کنندگان از کشور پاکستان و ایران کمک‌های بشردوستانه توزیع نموده است.آقای خالص از جامعه جهانی و نهادهای بین‌المللی خواستار کمک‌های بیشتر به مهاجرین بازگشت‌کننده شده و گفت که افغانستان در شرایط بد اقتصادی قرار دارد. 
زبیر مستعار یکی از بازگشت‌کنندگان از پاکستان می‌گوید که دو ماه پیش از پاکستان به طور اجباری اخراج شده و تمام دارایی‌های خود را از دست داده که در نتیجه‌ آن با مشکلات زیادی روبرو است.  او افزود که تنها کمک‌های اولیه از سوی دولت دریافت کرده است که در شرایط کنونی بسند و کافی نیست. میرویس  یکی دیگر از مهاجان برگشت‌کننده از پاکستان می‌گوید که کمک‌های بشردوستانه می‌تواند به گونه‌ای مقطعی مشکل آنان را حل کند اما؛ نمی‌تواند مشکل دایمی مهاجران و بازگشت‌کنندگان را رفع نماید. 
او برای رفع نیازمندی‌ها و حل مشکلات اقتصادی مهاجران خواستار ایجاد شغل برای بازگشت‌کنندگان از سوی حکومت شد.
لازم به ذکر است که دولت پاکستان تا اول نوامبر سال گذشته برای تمام مهاجران غیرقانونی افغان مهلت تعیین کرده بود که این کشور را ترک کنند در غیر این صورت اخراج خواهند شد.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.