Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

نشست دوروزه‌ی شورای وزیران به رهبری هبت‌الله آخوندزاده در قندهار برگزار شده است

خبرگزاری پیگرد کابل افغانستان
نوشته شده توسط خبرگزاری پیگرد
چهارشنبه اول قوس ۱۴۰۲

ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی ا.ا.ا می‌گوید که نشست دوروزه‌ی شورای وزیران به رهبری هبت‌الله آخوندزاده در شهر قندهار برگزار شده است.
آقای مجاهد روز (چهارشنبه اول قوس) با نشر اعلامیه‌‌ای گفته است که این نشست در روزهای ۲۸ و ۲۹ عقرب برگزار شده است.بر اساس این اعلامیه، هبت‌الله آخوندزاده به مقام‌های ا.ا  گفته است که مسئولیت اصلی آنان «اجرای موازین شرعی» و «خدمت به مردم» است.
رهبر امارت اسلامی به مقام‌ها  گفته است که هر دوره می‌گذرد و آنان باید به‌جای استفاده از زور، با تشویق و ترغیب مردم را به «دین و اخلاق اسلامی» دعوت کنند‌.
او همچنین گفته است که از سرنوشت «مسئولان بدنام» حکومت پیشین «عبرت» بگیرند و عادات دوره‌ی جهاد را فراموش نکنند.آقای مجاهد در اعلامیه‌ی خود گفته است که در این نشست شماری از مقام‌ها گزارش‌های کاری و فعالیت خود را ارائه کرده‌اند.بر اساس این اعلامیه، از جمله عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا و نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت  گزارش‌هایی از سفر خود به ایران و پاکستان ارائه کرده‌اند.
در این اعلامیه آمده است که در این نشست در مورد انتخاب مسیرهای مختلف صادرات، واردات، ترانزیت و تهیه و تحویل به موقع مواد غذایی و سوخت در زمستان سال جاری بحث و تصمیم گرفته شده است.
در این نشست هدایت‌الله بدری، سرپرست بانک مرکزی افغانستان و عبدالسلام حنفی، معاون اداری نخست‌وزیر  در مورد ثبات ارزش واحد پول افغانستان و مهاجران  بازگشت‌کننده از پاکستان گزارش داده‌اند.
در اعلامیه‌ی سخن‌گوی ا.ا  آمده است که هبت‌الله آخوندزاده به همه‌ی مقام‌ها دستور داده است که رسیدگی به مهاجران بازگشت‌کننده از پاکستان را در اولویت کاری خود قرار دهند.در این اعلامیه آمده است که مقام‌ها در این نشست دوروزه همچنین در مورد گسترش روابط با کشورهای همسایه و سایر کشورها و وضعیت و مشکلات سیاسی جاری در کشور نیز بحث کرده‌اند.
در این اعلامیه آمده است که برای تطبیق «سیاست‌های سازنده»، به کمیسیون سیاسی به ریاست سرپرست وزارت خارجه‌ وظیفه سپرده شده است که رویکرد داخلی و خارجی را تدوین کند.
مقام‌های ا.ا  در این نشست در مورد آموزش دینی و عصری نیز بحث کرده‌اند، اما در اعلامیه‌ به آموزش زنان و دختران اشاره نشده است.
در اعلامیه‌‌ جزئیاتی در مورد تصامیم نشست دوروزه‌ی شورای وزیران رهبری هبت‌الله آخوندزاده منتشر نشده است.
لازم به ذکر است که از زمان تسلط دوباره‌ی ا.ا  بر افغانستان، این اولین‌بار است که نشست اعضای کابینه‌ی این حکومت  در قندهار برگزار می‌شود.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.