Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

سازمان حفاظت از کودکان از گسترش بیماری‌های مختلف در اردوگاه‌های بازگشت‌کنندگان هشدار داد

1 min read

خبرگزاری پیگرد کابل افغانستان
نوشته شده توسط خبرگزاری پیگرد
شنبه ۲۷ عقرب ۱۴۰۲

هم‌زمان با اخراج صدها هزار مهاجر افغان از پاکستان، سازمان حفاظت از کودکان (Save the Children)، روز گذشته ۲۶ عقرب  با پخش بیانیه‌ای از گسترش بیماری‌های مختلف به ویژه بیماری‌های عفونت تنفسی و اسهال در اردوگاه‌های بازگشت‌کنندگان از پاکستان، هشدار داده است.این سازمان گفته که در یک ماه گذشته، بیش از سه هزار مورد عفونت حاد تنفسی و ۱۲۰۰ مورد اسهال در میان کودکان در کلینیک‌های مربوط به این سازمان در گذرگاه‌های تورخم و اسپین‌بولدک، ثبت شده است.سازمان حفاظت از کودکان، افزوده است: «هزاران پناه‌جوی افغان سطوح هشداردهنده‌ای از بیماری‌های جدی را تجربه می‌کنند از جمله اسهال حاد خطرناک در میان  خانواده‌هایی که دست‌رسی محدودی به آب پاک دارند و مجبور به رفع حاجت در فضای باز هستند؛ عفونت‌های شدید تنفسی احتمالاً به دلیل قرارگرفتن طولانی‌مدت در معرض توفان‌های گردوغبار است.»
با این همه، مسئولان در وزارت ‌صحت عامه، از داشتن آمادگی‌های کامل برای پیش‌گیری از گسترش بیش‌تر این بیماری‌ها در میان بازگشت‌کنندگان اطمینان می‌دهد.
شرافت ‌زمان امرخیل، سخن‌گوی وزارت صحت عامه، می‌گوید که ارائه‌ی خدمات در بخش‌های توزیع آب آشامیدنی، غذای پاک و دارو در میان بازگشت‌کنندگان از پاکستان، به گونه‌ی معیاری جریان دارد.
او می‌افزاید: «از زمانی که اخراج مهاجران از پاکستان آغاز شده است، ازدحام خیلی زیاد بود، هزاران افغان در روزهای اول به آب پاک و غذای مصون دست‌رسی نداشتند. به همین سبب دو-سه روز که آن جا ماندند، به بیماری‌ها مبتلا شدند؛ چون محیط هم گردوخاک بوده. تا کنون به ۶۲ هزار تن خدمات اوپیدی ارائه شده است.»
این در حالی است که دو روز پیش، سازمان جهانی بهداشت نیز از احتمال گسترش بیماری‌های واگیر در میان بازگشت‌کنندگان از پاکستان، هشدار داده بود.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.