Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

دومین سال خروج نظامیان امریکایی؛ بایدن: به حمایت از مردم افغانستان ادامه می‌دهیم


خبرگزاری پیگرد کابل افغانستان
نوشته شده توسط:محمد محمدی
پنجشنبه ۹ سنبله ۱۴۰۲

جو بایدن، رییس‌جمهور امریکا در بیانیه‌ای که به‌مناسبت دومین سال خروج نظامیان آن کشور از افغانستان صادر کرده، گفته است که کشورش به حمایت از مردم افغانستان ادامه خواهد داد.آقای بایدن در این بیانیه که روز چهارشنبه، ۸ سنبله منتشر شده، گفته است: 《افتخار می‌کنیم که بزرگ‌ترین اهداکننده‌ی کمک‌های بشردوستانه به افغانستان هستیم.》رییس‌جمهور امریکا همچنان گفته است: 《ما نشان داده‌ایم که برای مقابله با تروریست‌ها و کسانی که می‌خواهند به ما آسیب برسانند، نیازی به حضور دائمی نیرو در زمین نداریم.》آقای بایدن از شهروندان امریکا و ادارات محلی آن کشور به‌دلیل استقبال از ۱۱۷ هزار پناه‌جوی تازه‌وارد از افغانستان سپاسگزاری کرده است.
او افزوده که آنان در بیست سال گذشته در کنار ما ایستاد بوده‌اند و اکنون ما در کنار آنان ایستاد هستیم.
رییس‌جمهور امریکا از کنگره‌ی آن کشور خواسته است که قانونی موسوم به «Afghan Adjustment Act» را تصویب کند تا زمینه‌ی قانونی برای اقامت دائمی پناه‌جویان افغانستان فراهم شود.
نظامیان امریکایی نیمه‌شب ۳۰ آگست سال ۲۰۲۱ میلادی از میدان هوایی کابل خارج شدند و به این ترتیب به ۲۰ سال حضور خود در افغانستان پایان دادند.
جنرال کریس دوناهو، از فرماندهان نیروی هوایی امریکا آخرین نظامی آن کشور بود که بر یک هواپیمای باری‌سی-۱۷ سوار شد و افغانستان را ترک کرد.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.