Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

استخدام استادان مدارس دینی پس از فرمان رهبر امارت اسلامی:این روند رسمن برای جذب یک‌صد هزار استاد در مدارس خصوصی در ولایت بلخ آغاز شد.


خبرگزاری پیگرد بلخ افغانستان
نویسنده محمد هارون “نیازی”
شنبه ۷ اسد ۱۴۰۲

مسوولان در ریاست معارف ولایت بلخ می‌گویند، دو هزار تن بشمول زنان و دختران جهت راه یابی در این آموزن رقابتی شرکت کرده اند و قرار است معاش آنان نیز از بودجه سال مالی ۱۴۰۲ از سوی وزارت مالیه پرداخت شود.

رییس معارف بلخ می‌گوید، این استادان مدارس دینی پس از فرمان رهبر امارت اسلامی برای جذب یک‌صد هزار استاد در مدارس خصوصی کشور در این آزمون شرکت کرده‌اند و از این میان ۱۴۴۵ تن که نزدیک به دو صد تن آنان زنان و دختران استند جهت آموزش دانش آموزان مدارس خصوصی در بلخ جذب می‌شوند.

عبدالجلیل شهیدخیل ریس معارف ولایت بلخ به رسانه‌ها گفت، بیشتر از دوهزار از عالمان و حفاظ امروز شرکت کرده‌اند البته از شهر مزارشریف و ۱۵ ولسوالی‌ بشمول شهرک حیرتان ام‌روز در مسجد روضه مبارک صورت گرفت، و ما باید ۱۴۴۵ نفر را کامیاب کنیم  در این ۱۴۴۵ نفر ۱۸۵ نفر شان دختران استند.

شهیدخیل در ادامه گفت، مدارس که خصوصی است و در بیست سال گذشته از هرنوع امتیاز محروم بود بخاطر همین مدارس این استادان گماشته می‌شوند و معاشات شان از طرف مقام محترم وزارت مالیه پرداخت می‌شود.

شماری از اشتراک کننده‌گان این آزمون با ابراز خرسندی از راه‌یابی شان در مدارس خصوصی می‌گویند، حکومت پیشین برای مدارس دینی در کشور توجه خاص نداشت.

ثناالله مالکی یکی از اشتراک کننده‌گان این آزمون برای خبرنگار پیگرد گفت، حکومت قبلی که است توجه زیاد نداشتن توجه خاص نداشت، این‌ها بسیار توجه خاص به مدارس، به حفاظ و طالبان علم توجه می‌کنند.

فضل نسیم یکی دیگر از اشتراک کننده‌گان در این آزمون به خبرنگار خبرگزاری پیگرد گفت، ما سپاس‌گذاری می‌کنیم از امارت اسلامی افغانستان‌ که برای ما زمینه را مساعد کرد از ما امتحان گرفت تا ما برای وطن خود خدمت کنیم، برای اولاد‌های وطن سیستم تعلیم و تربیه منظم بسازیم تا باشد کشور ما و شما یک کشور مرفع و یک کشور متمدن داشته باشیم

به گفته رییس معارف بلخ، در حال حاضر ۵۵۴ مدرسه دینی در این ولایت فعالیت دارد که از این میان ۵۲ مدرسه دینی پس از روی‌کار آمدن امارت اسلامی افتتاح شده است و در حال حاضر یک‌صد هزار کودک در این مدارس در بلخ سرگرم فراگیری آموزش‌های دینی و اسلامی استند.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.