Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

از روز عاشورا با حضور پر رنگ عزاداران حسینی در مسجد سلطانیه در شهر مزارشریف گرامی داشت شد


خبرگزاری پیگرد بلخ افغانستان
نویسنده محمد هارون “نیازی”‌
شنبه ۷ اسد ۱۴۰۲

دهم ماه محرم یا روز عاشورا یکی از خونین‌ترین روز‌ها در تاریخ اسلام، روزی که در سال ۶۱ قمری امام حسین نواده پیامبر اسلام، همراه با یارانش در منطقه. کربلا در جنگ با سپاهیان کوفه به شهادت رسید.
پس از آن، از این روز و ماه محرم در تمام کشورهای مسلمان نشین بشمول افعانستان عزاداری می‌کنند. 
ام‌سال نیز از این‌روز این‌جا در مسجد سلطانیه در شهر مزارشریف با حضور هزاران تن از عزاداران حسینی بگونه‌ی با شکوه گرامی داشت شد.

شیرمحمد عثمانی عالم دین اهل سنت که در این مجلس سخرانی کرد گفت، کربلا مخصوص یک قوم، یک مذهب یک ملت نیست بلکه در کربلا توته جگرما، نور چشم ما، نور ایمان ما، سردار ما در بهشت اونجا است الله ج ما و شما را بار بار به کربلا ببرد.

سید حیدر هاشمی امام جمعه شهر مزارشریف در جریان صحبت شان گفت، من به سهم خودم بخشی دیگر از روایات دانشمندان اهل سنت را بیان می‌کنم، پیامبر اسلام آورد و قرآن کریم برای پیامبر معظم اسلام نازل شد، آنچه بشر برای سعادت برایش نیازد دارد در قرآن کریم است و اما این اسلام با شهادت حسین استوار است.
عزاداران حسینی در این برنامه در اعتراض به آتش کشیدن قرآن کریم در سویدن با خوانش یک قطع نامه از حکومت سرپرست و دیگر کشورهای اسلامی می‌خواهند تا فروش اجناس سویدنی و دنمارکی را در بازارهای اسلامی منع قرار دهند.
همه ساله از این روز در بلخ و دیگر ولایت‌های کشور با حضور پر رنگ عزاداران حسینی با نوحه سرایی و سوگواری یاد و خاطره شهدای کربلا و حماسه جاویدان عاشورا گرامی‌داشت می‌‌‌شود.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.