Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

شماری از باشندگان ولایت جوزجان از مسیر دور شفاخانه دولتی ۲۰۰ بستر این ولایت شکایت دارند


خبرگزاری پیگرد جوزجان افغانستان
نوشته شده توسط:شهناز سعیدی
یکشنبه ۱۱ سرطان ۱۴۰۲

شماری از باشنده گان ولایت جوزجان از مسیر دور شفاخانه دولتی ۲۰۰ بستر تا مرکز این ولایت شکایت کرده  گفته اند : مسیر های نا هموار و دوری راه ما را با مشکلات  مواجه ساخته و تا اینکه مریض را به شفاخانه انتقال میدهیم بخاطر دور بودن مسیر مریض را از دست میدهیم .
این شفاخانه فاصله اش تا مرکز حدودا ” ۷ ” کیلو متر می باشد.
سمیه انوری یکی از باشندگان جوزجان می گوید:《 ما در این جا به مشکلات زیاد مواجه هستیم راه  شفاخانه خیلی دور است زمانیکه مریض داشته باشیم به بسیار مشکل به شفاخانه انتقال میدهیم و از طرف شب در سرک شفاخانه موتر و یا رکشا رفت و آمد ندارد.》
وی افزود: در این شفاخانه علاوه بر سایر مشکلات یکی از مشکلات اساسی نبود دواخانه در نزدیکی شفاخانه می باشد و خیلی ها برای مریض های عاجل تا از چند کیلو متری دوا می آورند مریض را از دست میدهند.
سمیه از دولت میخواهد که در این زمینه توجه جدی تری داشته باشند.
فریدون مرادی یکی دیگر از باشندگان جوزجان از مشکل مشابه سخن می گوید: من در منطقه هزار فامیل شهر شبرغان مرکز جورجان زندگی میکنم مسیر رفت و آمد مخصوصا منطقه جنگل باغ زمانی مریض را انتقال میدهم بسیار مشکل است.فریدون همچنان خواستار بازسازی سرک این شفاخانه از طرف حکومت شد.
با این حال، حمیدالله درزابی مسوول مطبوعات صحت عامه جوزجان گفت: قرار است در آینده نزدیک  سرک منتهی به شفاخانه از طرف دفتر UNDP و یک قسمت کوچک آن هم از طرف شاروالی ساخته شود و مشکلات مردم ما در آینده ی نزدیک از این ناحیه مرفوع خواهد شد.
وی افزود: در قسمت دوری راهش چون در زمان جمهوریت همین منطقه انتخاب، و پول هنگفت مصرف شده است ناچار که فعلا شفاخانه همین منطقه باشد اما به خاطر حل مشکل مردم ما شعبه OPD و عاجل را در شفاخانه سابق یعنی مرکز شهر انتقال دادیم فقط خدمات اساسی و بستر ما در ساحه جنگل باغ وجود دارد.
لازم به ذکر است که در این اواخر شفاخانه دولتی ولایت جوزجان از مرکز شهر به منطقه ی “بنام جنگل باغ” انتقال یافته که در دو ساحه فعالیت می‌کند هم در شفاخانه سابق، مرکز شهر و هم در منطقه جنگل باغ ولی بیشتر فعالیت در شفاخانه جدید یعنی جنگل باغ بوده و قسمیکه دیده می‌شود بشترین مشکل هم در مسیر رفت و آمد همین منطقه می باشد.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.