Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

رینا امیری:‌ حمایت از قضات زن در افغانستان باید در اولویت باشد


خبرگزاری پیگرد کابل افغانستان
نوشته شده توسط:اجمل عمرزاده
شنبه ۲۰ حوت ۱۴۰۱

رینا امیری، نمایند ویژه امریکا در امور زنان افغانستان به مناسبت روز جهانی قضات زن گفته که جهان نباید قضات زن در افغانستان را فراموش کند و باید آنها در اولویت کار خویش قرار دهند .  خانم امیری روز جمعه، ۱۹ حوت با نشر توییتی با اشاره به کاکردهای قضات زن در افغانستان تاکید کرده که «جهان باید قضات زن افغان را فراموش نکند» و حمایت از آنها باید در اولویت اقدامات حمایتی باشد.
او تاکید کرده که با رویکار آمدن امارت اسلامی قضات زن در افغانستان از کار کردن و تامین غذای خانواده‌های‌شان منع شده‌اند و با تهدیدات جدی مواجه هستند.به گفته بانو امیری، قضات زن در افغانستان با تهدید کسانی مواجه‌اند که در دولت پیشین آنها را پشت میله‌های زندان فرستاده‌اند.
او ضمن یادآوری از وضعیت  قضات زن در افغانستان و روز جهانی قضات زن که همه‌ساله به تاریخ دهم مارچ از آن تجلیل می‌شود واضح ساته  که «ما باید حمایت و حفاظت از این زنان قهرمان را در اولویت قرار دهیم.»
دهم مارچ از سوی مجمع سازمان ملل متحد به عنوان روز‌جهانی قاضی زن نامگذاری شده است.قابل یادآوری است که بر اساس آمار سازمان ملل در سطح جهان به شمول کشور‌های اسلامی حدود ۴۰ درصد قضات محاکم را زنان تشکیل می‌دهد اما پس از رویکار آمدن امارت اسلامی، تمام قاضیان و وکلای زن در افغانستان بیکار یا از کشور خارج شده اند.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.