Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

یک مسجد در سروبی از سوی یک تاجر ملی بهره برداری سپرده شد.


خبرگزاری پیگرد:کابل
گزارش فواد احمد نظری
یکشنبه ۲۹ قوس ۱۴۰۱

محفل افتتاحیه و سنگ تهداب گذاری مسجد جامع حضرت امیر المومنین و مدرسه منبع العلوم با حضور داشت مقامات امارت اسلامی،علما دینی و باشنده گان ولسوالی سروبی کابل افتتاح گردید.

عبد السلام حقانی ریس حج اوقاف کابل امروز سه شنبه(۲۹،قوس) در افتتاحیه مسجد گفت:امروز جایی خوشحالی است که یک مسجد برای مردم ولسوالی سروبی اعمار میگردد تا بتواند عبادات شان را ادا نمایند.
آقای حقانی بیان داشت:ایجاد مساجد در کشورهای اسلامی میتواند باعث کاهش فسق و فجور در جامعه اسلامی گردد.
وی همچنان از تاجران و سرمایه گذران افغانستان خواست تا در ساخت ساز مساجد در سراسر افغانستان و دیگر کمک های بشردوستانه با مردم همکاری نمایند.
از سوی هم سید عتیق الله سادات هوفیانی تاجر ملی کشور در افتتاحیه این مسجد گفت :امروز جای بسا خرسندی است که یک مسجد در ولسوالی سروبی ولایت کابل با هزینه شخصی  یک میلیون دالر امریکایی اعمار میشود و همچنان این مسجد در ده جریب زمین اعمار میگردد که در دو بخش جداگانه برای مردان و زنان‌ نمازگذار اعمار میگردد و در کنار ساخت مسجد،مدرسه یی نیز برای تعلیم دینی برای جوانان این ولسوالی نیز در نظر گرفته خواهد شد تا بتوانند مسائل دینی شان را فرا گیرند.
وی افزود:مسجد امیرالمومنین میتواند گنجایش بیش از یک هزار نمازگذار را داشته باشد و همچنان این مسجد به سطح جهانی اعمار میگردد.

از سوی هم ملا شیرآغا یک تن از باشنده گان ولسوالی سروبی کابل در باره افتتاحیه این مسجد گفت:امروز مسجدی که اعمار میگردد میتواند بزرگترین مسجد در سراسر ولسوالی سروبی باشد که ما میتوانیم در یک جمع بزرگ به عبادات خود بپردازیم.
وی همچنان افزود:با اعمار مسجد اطفال،جوانان و دختران مان میتواند به دروس های دینی شان بپردازند که پیش ازین ما مسجد بزرگ نداشتم تا بتوانیم اطفال خود را به مسجد بفرستیم حالا جایی بسیار خرسندی است که با اعمار این مسجد اطفال مان میتوانند دروس های دینی خود را فرا گیرند.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.