Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

حنا ربانی کهر در دیدار با امیرخان متقی بر هم‌کاری میان کابل و اسلام‌آباد تأکید کرد!

خبرگزاری پیگرد: کابل افغانستان
گزارش :احمد جاوید نیازی
سه‌شنبه ۸قوس۱۴۰۱


حنا ربانی کهر، وزیر دولت در امور خارجه‌ی پاکستان که در رأس یک هیئت به کابل آمده، در دیدار با امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه، بر هم‌کاری میان کابل و اسلام‌آباد تأکید کرده است. هیئت پاکستانی به رهبری حنا ربانی کهر، صبح امروز (سه‌شنبه، ۸ قوس۱۴۰۱) به کابل آمده است.
ضیااحمد تکل، معاون سخن‌گوی وزارت امور خارجه، امروز در رشته‌تویتی نوشته که امیرخان متقی در دیدار با هیئت پاکستانی، روابط دو کشور همسایه را به سود شهروندان این کشورها و منطقه دانسته است.
معاون سخن‌گوی وزارت امور خارجه، گفته است که سرپرست این وزارت با هیئت پاکستانی در باره‌ی آزادی زندانیان افغان در پاکستان، ایجاد تسهیلات برای مسافران و هم‌چنان توسعه‌ و سرعت تجارت و ترانزیت، گفت‌وگو کرده است.ضیااحمد تکل،همچنان افزوده که امیرخان متقی برای آغاز پروژه‌های تاپی، تاپ، خط آهن و دیگر پروژه‌ها اعلام آمادگی کرده است.به گفته‌ی معاون سخن‌گوی وزارت خارجه، هیئت پاکستانی برای «برخورد مناسب» با مهاجران افغان، رفع مشکلات مسیر سفر و تسهیل ویزا، وعده‌ی هم‌کاری داده است.هیئت پاکستانی نیز گفته است که برای تقویت تجارت و ترانزیت با افغانستان، اقدامات لازم را انجام خواهد داد.
حنا ربانی کهر گفته است از آن‌ جایی که افغانستان و پاکستان دو کشور مسلمان و همسایه اند و نزدیکی‌های فرهنگی دارند، «دولت‌های هر دو کشور باید با یک‌دیگر هم‌کاری کرده و از منافع شان حفاظت کنند.
پاکستان نخستین کشور ای بود که چند روز پس از به قدرت رسیدن دوباره امارت اسلامی  شماری از  مقامات ارشد این کشور به افغانستان آمدند.
قابل یادآوری است که بر اساس معلومات، حنا ربانی کهر نخستین بار در ۲۰۱۲، هنگامی که وزیر امور خارجه‌ی پاکستان بود، به کابل آمده و با حامد کرزی، رییس‌جمهور پیشین کشور، دیدار کرده بود.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.