Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

بازار گرم تعویذ نویسی در افغانستان: شماری از مردم کار داکتر را  به ملا ترجیح می دهند!

خبرگزاری پیگرد کابل افغانستان
گزارش، خان شیرین شیرزاد
دوشنبه ۷قوس ۱۴۰۱

تعویذ نویسی در افغانستان از گذشته رایج بوده است، اما به نظر می‌رسد در این اواخر بیشتر شده است. برخی افغان‌ها به منظور درمان بیماری، گشایش بخت، یافتن کار و کاسبی، ایجاد محبت میان زوج‌های ناراضی، رفع مشکل نازایی، شکستن طلسم و طالع‌بینی به تعویذ نویسان مراجعه می‌کنند.

یک منبع در وزارت حج و اوقاف امارت اسلامی به خبرگزاری پیگرد گفت که تنها در شهر کابل ۱۵۰۰ تعویذ نویس یا دعاخوان فعالیت دارند. او گفت که ۱۸۰ تعویذنویس «جعلی» شناسایی شده و کار و بار شان مسدود گردیده است.
یلدا ، یک باشنده ولایت بلخ تجربه خود از رفتن نزد تعویذنویس بیان کرد و گفت : «دختر عمه‌ام با شوهرش مشکلات خانواده‌گی داشت و ما به همین خاطر پیش یک ملای تعویذ نویس رفتیم. دعا خوان برای دختر عمه‌ام یک تعویذ داد که در آب تر شود و از آن آب نوشیده شود و یک ورق دیگر داد که او را آتش بزنند تا دودش در محل رفت و آمد فرد مورد نظر بپیچد.
او می‌گوید که خانواده‌اش این کارها را انجام داد، «اما نتیجه بخش نبود.» به گفته او، این تعویذنویس مراجعین زیادی دارد و از ۵۰۰ افغانی الی ۶۰۰۰ افغانی در بدل هر تعویذ از مراجعین پول می‌گیرد.
سمیر  در کابل در مورد تجربه یک دوست‌اش از مراجعه به تعویذنویس می‌گوید: «یکی از دوستانم نزد آقای دعاخوان رفته بود و گفته بود که طالع‌ام را باز کنید، اما شخص دعا خوان گفته بود که تو طلسم شده ای و بخت‌ات به هفت تنور سیاه بسته شده و من می‌توانم طلسمت را باز کنم، اما باید ۱۰ هزار افغانی پول بدهی. سپس برای دوستم تعویذ داد و از او خواست تا بین قرآن بگذارد تا بختش باز شود، اما مشکلش حل نشد.
قابل یادآوری است که تعویذ نویسی  از سال های سال در جهان اوجود دارد و این کار منبع درآمد شماری از افراد  شده است

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.