Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

نهاد زکات فوندیشن از کمک های خود برای مردم اففانستان خبر داد!

1 min read


خبرگزاری پیگرد:کابل-افغانستان
گزارش :فواد احمد نظری
جمعه ۲۰ حوت ۱۴۰۰

شماری از نهاد های خیریه و همچنان نهاد زکات امریکا و نهاد های مسلمان در پیوند به ادامه کمک های خود بار دیگر این نهاد در عرصه کمک های بشر دوستانه،معارف و صحت عامه برای مردم افغانستان وعده همکاری سپرد.
خالیل دمیر ریس نهاد زکات فوندیشن امروز جمعه(۲۰،حوت)طی نشست خبری در کابل گفت:در حال حاضر افغانستان و مردم اش در حالت بسیار بد اقتصادی قرار دارند و ما نهاد های خیریه در امریکا خواستیم تا مشکلات مردم را با نهاد های امداد رسان و جامعه جهانی برسانیم تا مشکلاتی که مردم افغانستان با آن دست و پنجه نرم میکند برسانیم تا این مشکلات حل شود.
آقای دمیر افزود:ما در ۱۰ جنوری سال گذشته و همچنان امسال برای بار دوم خواستیم تا نهاد های خیریه که در امریکا و دیگر کشورهای خارجی  حضور دارند بیاند به افغانستان و با مردم فقیر این کشور کمک های شان را ادامه بدهند چون در حال حاضر مردم افغانستان با مشکلات و چالش های اقتصادی مواجه هستند.
ریس نهاد زکات فوندیشن بیان داشت:که طی بیست سال گذشته این انجو ها با مردم افغانستان کمک های شان را برای مردم میفرستادن و اما این نهاد ها هیچ مداخله ی با دولت نداشتند وحالا هم هیچ مداخله ی با نظام کنونی ندارند و در هر شرایط ممکن ما کمک های خود را برای مردم فقیر افغانستان ادامه میدهیم.
آقای دمیر از ایجاد شفاخانه ها و آن عده از کودکان که با مشکلات مریضی مواجه هستند وعده سپرد تا آنها را به خارج از کشور برای تداوی انتقال بدهیم و ما در تلاش ایجاد مکاتب در افغانستان هستیم چون در حال حاضر وضعیت معارف در افغانستان وخیم است ما میخواهیم تا در زمینه رشد معارف در افغانستان کار بکنیم.و از آنعده فامیل های که سرپرست ندارند یتیم هستند برای آنها زمینه بورسیه های تحصیلی را در خارج از کشور مساعد بسازیم.
و همچنان شماری از اشتراک کننده گان در این نشست گفتند ما از چنین نهاد های مدد رسان قدردانی میکنیم چون در حال حاضر ۹۰ درصد از مردم افغانستان با مشکلات اقتصادی مواجه اند و ما از این نهاد ها میخواهیم تا در بخش شفایت توزیع این کمک درست اقدام بکنند و کسانیکه واقعا مستحق کمک ها هستند برای شان توزیع گردد چون در چنین شرایط مردم در فقر و بیچاره گی به سر میبرند و همچنان از این نهاد های مدد رسان میخواهند این کمک های شان را در آینده هم ادامه بدهند.

این در حالی است که پیش از این شماری از نهاهای مدد رسان بین الملی اعلان کرده بود که با تحولات اخیر در کشور مردم افغانستان بیکار شده اند و شماری هم دست به مهاجرت به کشورهای همسایه زده اند و در حال حاضر چنین کمک ها از سوی شماری از نهاد های مدد رسان ملی و بین الملی میتواند تا حد امکان مشکلات اقتصادی مردم افغانستان کمی حل بسازد.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.