Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

مردم از تلاشی ها خانه ها اظهار خرسندی میکنند!

1 min read


خبرگزاری پیگرد:کابل-افغانستان
گزارش:فواد احمد نظری
پنجشنبه ۱۹ حوت ۱۴۰۰

مسولان مجموعه علماءو متنفذین تشهیه افغانستان طی نشستی دیدگاه و نظریات خود را روی موضوعات تلاشی های خانه به خانه از سوی امارات اسلامی در سراسر کشور را قاتونی دانسته و آن را یک اقدام نیک برای مردم افغانستان خواند.
سید عبدالله احسانی عضو رهبری مجمع علملء و متنفذین اهل تشیع امروز پنج شنبه(۱۹،حوت)در نشست در کابل گفت:تلاشی های خانه به خانه که از سوی امارات اسلامی در کابل صورت گرفته یک اقدام نیکی برای کشور و شهروندان افغانستان است و این تلاشی ها میتواند جلو افراد غیر مسول و تفنگ داران غیر قانونی را در سراسر افغانستان بگیرید.
آقای احسانی افزود: تلاشی ها خواست مردم بود زیرا شهروندان کابل نگران حضور افراد مسلح غیر مسئول بودند.
و همچنان  کسانی که در رابطه به تلاشی خانه به خانه و برخورد نامناسب از سوی افراد امارت اسلامی در شبکه‌های اجتماعی شایعه‌پراکنی کردند افراد مغرض هستند که میخواهند روی روان روحی شهروندان تاثیرات منفی بگذارند.
از سوی هم علی‌داد علیزاده عضو مجمع علما و متنفذین تشیع گفت: در آغاز روند تلاشی خانه به خانه در سراسر کابل برای یک تعداد از شهروندان عملکرد دولت حساسیت برانگیز بود و شهروندان در هراس بودند که امارت اسلامی  این اقدام را روی دسته گرفته است.
آقای علیزاده افزود که روند تلاشی در غرب کابل تکمیل شده است و امارت اسلامی اعلام کرده که جز کتاب و کتابخانه چیزی دیگری در غرب کابل ندیده است چون شهروندان سمت در فقر بسر میبرند.

علی‌زاده علاوه کرد: شایعاتی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست میشود که افراد امارت اسلامی با رویه های خراب با شهروندان رویه میکنند اما این دور از واقعیت است زیرا امارت اسلامی بدون اجازه وکیل گذر و ملا امام مساجد به هیچ ناحیه نرفته است.
وی از مسئولان حوزه‌های امنیتی کابل خواست که در مورد تلاشی خانه به خانه به شهروندان معلومات ارائه کنند تا مردم از تلاشی نترسیده با افراد امارت اسلامی همکاری کنند.
 محمد حسین جاوید از علمای دینی در غرب کابل گفت: که مردم از روند تلاشی خانه به خانه خشوند اند و این روند برای افراد امارت اسلامی نشان داد که شهروندان غرب در چی حالت فقر و ناداری به سر میبرند و امارات اسلامی در آینده بتواند کمک های بشردوستانه شان را برای شهروانوان سمت غرب کابل در نظر بگیرند.
آقای جاوید افزود که تلاشی خانه به خانه امنیت کابل را تامین خواهد کرد تا شهروندان بتواند در آرامش زندگی کنند و این روند سلاح‌های تمام افراد مسلح غیر مسئول را جمع‌آوری خواهد کرد.

گفتنی است که روند تلاشی خانه به خانه در کابل و شماری از ولایات واکنش‌های ملی و بین‌المللی را در پی داشته است.و همچنان مسئولان امارت اسلامی هدف از این روند را تامین امنیت هر بیشتر تک تک شهروندان خوانده است  اما شهروندان می‌گویند که این روند خلاف موازین شهروندی است.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.