Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

۶۸۹ پروژه به دلیل نبود بودجه ناتمام مانده‌است!


خبرگزاری پیگرد:کابل-افغانستان
گزارش:فواد احمد نظری
سه‌شنبه ۳ حوت ۱۴۰۰

مسولان در شرکت انکشاف ملی می‌گوید که از میان ۱۰۸۳ پروژه در سال های گذشته زیر کار قرار داشت کار ۳۹۴ پروژه این سال تکمیل شده اما ۶۸۹ پروژه دیگر آن نیمه کاره باقی مانده و تکمیل شدن آن نیاز به بودیجه کافی دارد.

 ریاض‌الدین شریفی، معاون انسجام امور تولید و تجارت انکشاف ملی، امروز سه شنبه (۳،حوت) در یک نشست خبری گفت، اگر ادارات دولتی بودجه کافی در اختیار داشته‌باشند،شرکت انکشاف ملی آماده تطبیق تمام  پروژه‌های نیمه‌کاره در سال آینده را خواهد داشت.

او گفت:برخی ادارات از جمله فواید عامه و وزارت انرژی و آب درخواست از سرگیری کار پروژ‌ه‌های‌شان را کرده‌اند و گفتگو در این مورد با آن‌ها جریان دارد.

آقای شریقی تصریح کرد که پروژه کانال آب قوش‌تپه در آینده نزدیک دوباره از سر گرفته خواهد شد. این پروژه آب را از دریایی آمو به ولسوالی اندخوی فاریاب انتقال می‌دهد که با تطبیق آن ۵۸۰ هزار هکتار زمین در این ولایت آبیاری خواهد شد.

شریفی بیان داشت که  ادارات و نهادهای دولتی حدود ۱۴ میلیارد افغانی از اداره انکشاف ملی بدهکار اند.

وی با اشاره به بدهکاری این اداره از شرکت‌های قراردادی هم گفت که در حال حاضر ۴.۶ میلیارد افغانی در حساب بانکی شرکت انکشاف ملی وجود دارد و پرداخت بدهی شرکت‌های قراردادی آغاز شده‌است.که در حال حاضر ۱.۴ میلیارد افغانی از بدهی شرکت‌های قراردادی پرداخت شده‌است.

 شریفی همچنان علاوه کرد پس از رسیدگی به چالش‌های فابریکه تولیدی سمنت جبل‌السراج ظرفیت تولیدی این فابریکه به ۸۰ تن در روز می‌رسد.

در همین حال، مولوی عبدالولی عادل؛ معاون مالی اداره انکشاف ملی گفت در حال حاضر امنیت سراسری در کشور تامین گردیده که این میتواند باعث بازسازی در کشور گردد.

آقای عادل منفک‌ شدن شماری از  کارمندان دولت پیشین را رد کرد و گفت که این موضوع حقیقت ندارد.
وی همچنان از کسانی که به کشورهای خارجی رفته اند خواست تا دوباره به کشور برگردند و در پیشرفت و ترقی کشور سهم شان را ادا کنند.

این در حالی است پیش از این انتقاد هایی از سوی شماری از کارمندان پیشین دولت مبنی بر برکناری شان از سوی حکومت امارات اسلامی مطرح شده بود.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.