Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

ذخایر ارزی حق مردم افغانستان بوده و هیچ کسی حق غرامت پرداختن آن را ندارد!

1 min read


خبرگزاری پیگرد:کابل-افغانستان
گزارش:فواد احمد نظری
چهار شنبه ۲۷ دلو ۱۴۰۰

شماری از شهروندان و متنفذان قومی کشور طی یک نشست مطبوعاتی، اختصاص ۳.۵ملییارد دالر ذخایر ارزی مردم افغانستان را به عنوان غرامت جنگی به قربانیان ۱۱سپتامبر، از سوی جوبایدن غیر اخلاقی می‌دانند.
گل آقا حسنی صاحب‌زاده مسوول انجمن مردمی عمل، که روز چهارشنبه ۲۷دلو در این نشست صحبت می‌کرد، از جامعه‌ی جهانی می‌خواهد که رهبری ایالات متحده را در قبال جنایاتی که در افغانستان مرتکب شده‌اند، وادار به پاسخگویی کند.
به گفته‌ی آقای حسنی، آمریکا با حمله به افغانسان به منظور بازداشت اسامه بن لادن، جنایت‌های بزرگی را انجام داده است .
از سوی هم شماری از اشتراک کنندگان در این نشست می‌گویند که مسدود کردن پول‌های مردمی افغانستان برای رهایی یک مهندس نظامی از اسارت طالبان غیر منطقیمو ظالمانه است، در صورتیکه نزدیک به چهل میلیون افغان در خطر مرگ قرار دارند.
آنان تاکید دارند که آمریکا در افغانستان جهت منافع شخصی شان حضور داشت و این امر سبب شد که در ۲۰ سال گذشته بجای ساخت و ساز زیربناها به تخریب این کشور پرداختند.
این شمار از شهروندان می‌گوید، در صورتیکه ۳.۵ ملیارد دالر افغانستان که از سوی آمریکا به منظور غرامت جنگی مسدود شده، آزاد گردد، در غیر آن به اعتراضات گسترهده‌ی دست خواهند زد.

این در حالیست که چند روز قبل جوبایدن فرمانی را صادر کرده بود که از هفت میلیارد دالر ذخایر ارزی افغانستان سه و نیم میلیارد آن به قربانیان  ۱۱ هم سپتامبر اختصاص داده بود که این تصمیم بایدن با واکنش های ملی و بین المللی مواجه گردید.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.