Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

گروهی از امامان جماعت در آمریکا از کامالا هریس در انتخابات حمایت کردند

خبرگزاری پیگرد:جهان
پنجشنبه ۱۹ میزان ۱۴۰۳
نوشته شده توسط خبرگزاری پیگرد

۲۵ امام مسجد در ایالات متحده در یک نامه سرگشاده از کامالا هریس، نامزد دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، اعلام حمایت کردند.

این امامان در بیانیه خود تصریح کردند که هریس به آتش‌بس متعهد است و او بهترین گزینه برای پایان دادن به خون‌ریزی در غزه و لبنان محسوب می‌شود.

این نامه از سوی امامان در ایالت‌های میشیگان، پنسیلوانیا، جورجیا و کارولینای جنوبی امضا شده و به‌خصوص در شرایطی نوشته شده که نارضایتی گسترده‌ای از سیاست‌های دولت بایدن در خصوص جنگ اسرائیل در غزه میان رأی‌دهندگان مسلمان در آمریکا وجود دارد. این چهره‌های مذهبی به وضوح حمایت خود را از هریس اعلام کرده و تأکید کردند که دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه، «تهدیدی» برای مسلمانان است.

در بخش‌هایی از نامه آمده است: «کمک آگاهانه به بازگشت فردی مانند دونالد ترامپ به مقام ریاست‌جمهوری، چه از طریق رأی مستقیم به او و چه از طریق رأی به یک نامزد حزب سوم، هم از نظر اخلاقی و هم از نظر استراتژیک یک شکست است. رأی به یک نامزد حزب سوم، به‌ویژه در ایالت‌های کلیدی، می‌تواند به ترامپ کمک کند که آرای آن ایالت را بدست آورد و در نتیجه در انتخابات پیروز شود.»

امامان در ادامه نوشتند: «با توجه به سابقه کاملاً مستند ترامپ در آسیب رساندن به جوامع و کشور ما، و همچنین وعده‌هایی که او در صورت بازگشت در حق مسلمانان و فلسطینی‌ها داده است، بر عهده ماست که اجازه ندهیم احساسات ما به زیان ما تمام شود.»

حمایت گسترده بایدن از اسرائیل در جنگ غزه به خشم و نارضایتی وسیعی در میان مسلمانان آمریکا دامن زده است. بسیاری از آن‌ها بایدن را شریک کشتار غیرنظامیان و ویرانی در غزه می‌دانند.

محمد السانوسی، یکی از رهبران جامعه مسلمان در آمریکا، در این زمینه ابراز امیدواری کرد که حمایت امامان به ترغیب رأی‌دهندگان مسلمان برای حمایت از هریس منجر شود و بدین ترتیب آنها بتوانند در انتخابات آینده نقش مؤثری ایفا کنند.

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.