Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

چهره‌های تأثیرگذار یهودی در سال ۲۰۲۴: قدرت و نفوذ در دوران بحران

خبرگزاری پیگرد:جهان
پنجشنبه ۱۹ میزان ۱۴۰۳
نوشته شده توسط خبرگزاری پیگرد

جروزالم پست به تازگی فهرستی از ۵۰ شخصیت برجسته یهودی در جهان منتشر کرده است که قدرت و تأثیر یهودیان در زمان‌های بحران را نمایان می‌کند.

در این فهرست، هفت چهره کلیدی که تأثیرات مهمی بر سیاست‌های جهانی داشته‌اند، به شرح زیر معرفی شده‌اند:

داگ امهف، همسر کامالا هریس، نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست‌جمهوری، به عنوان نخستین همسر یهودی رئیس‌جمهور آمریکا شناخته می‌شود. او نماینده آرزوها و امیدهای میلیون‌ها یهودی آمریکایی است و از زمان آغاز به کار هریس به‌عنوان معاون رئیس‌جمهور، به مقابله با «یهودی‌هراسی» پرداخته و نقشی موثر در رهبری «برنامه ملی مبارزه با یهودی‌هراسی» در دولت بایدن ایفا کرده است. در صورت پیروزی هریس در انتخابات، امهف ممکن است به عنوان یک نماد فرهنگی و اجتماعی در مسائل مربوط به یهودیان و مبارزه با یهودی‌هراسی فعالیت کند.

آنتونی بلینکن از زمان تصدی وزارت امور خارجه ایالات متحده در سال ۲۰۲۱، به عنوان یکی از چهره‌های برجسته یهودی در عرصه بین‌الملل شناخته شده و تأثیر زیادی بر رویدادهای جهانی داشته است. پس از حمله حماس به اسرائیل در ۷ اکتبر، بلینکن بر حمایت ایالات متحده از جنگ اسرائیل علیه گروه‌های نیابتی ایران، حماس و حزب‌الله تأکید کرده و در تلاش‌های دیپلماتیک برای تأمین آزادی گروگان‌ها فعال بوده است. او همچنین حمله حماس را در زمینه تاریخ یهودی و هولوکاست قرار داده و به‌عنوان یک یهودی، نگرانی خود را از جنایات حماس بیان کرده است.

ویکتوریا استارمر، همسر کی‌یر استارمر، نخست‌وزیر بریتانیا، در حالی که به طور مستقل به پیشرفت حرفه‌ای خود ادامه می‌دهد، تأثیر زیادی بر همسرش دارد. اگرچه او در عرصه سیاسی فعال نیست، اما دوستان او می‌گویند که کی‌یر هیچ تصمیم مهمی را بدون مشورت با او نمی‌گیرد. ویکتوریا یهودی است و خانواده استارمرها فرزندان خود را به عنوان یهودی تربیت کرده‌اند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در سال گذشته یکی از پرکاربردترین نام‌ها در جهان بوده است. او پس از حمله حماس به اسرائیل و واکنش ارتش اسرائیل به این حمله، به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. در عین حال، حامیان او از تلاش‌هایش برای حذف رهبران کلیدی حزب‌الله لبنان و حماس ستایش می‌کنند.

جاش شپیرو، فرماندار یهودی ایالت پنسیلوانیا، از جنوری ۲۰۲۳ به عنوان یکی از چهره‌های برجسته سیاست آمریکا شناخته می‌شود. او از تحصیلات یهودی برخوردار است و به عنوان یکی از اعضای مهم حزب دموکرات، تأثیر زیادی بر سیاست‌های ایالتی و ملی این حزب دارد. شپیرو به دلیل حمایت قاطعش از اسرائیل در جنگ علیه حماس مورد انتقاد برخی گروه‌ها قرار گرفته است.

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.