Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

روزنامه مشرق: هفت شهروند افغانستان که مهاجران افغان را می‌ربودند، بازداشت شدند

خبرگزاری پیگرد:افغانستان
پنجشنبه ۱۹ میزان ۱۴۰۳
نوشته شده توسط خبرگزاری پیگرد

به گزارش روزنامه مشرق، هفت شهروند افغانستان در تهران که با شناسایی و ربودن هم‌وطنان ثروتمند خود اقدام به اخاذی می‌کردند، توسط پولیس بازداشت شدند. این گروه آدم‌ربا پس از قطع گوش یا بینی قربانیان، با ارسال این اعضا به خانواده‌های آنها، مبالغ هنگفتی طلب می‌کردند.

گزارش حاکی است که دو سردسته این باند همچنان متواری هستند و تلاش برای دستگیری آنها ادامه دارد. اعضای این باند با طراحی نقشه‌های پیچیده، از جمله تصادف‌های ساختگی، قربانیان خود را به دام می‌انداختند و پس از شکنجه و قطع اعضا، از خانواده‌های آنها اخاذی می‌کردند.

براساس این گزارش، هفت عضو این باند طبق دستور سردسته‌ها، نقشه‌های آدم‌ربایی سریالی را اجرا می‌کردند. چهار نفر از اعضای باند با استفاده از یک موتر و تصادف ساختگی، قربانی را مجبور به توقف می‌کردند و سپس او را به باغی در حوالی شهریار منتقل می‌کردند، جایی که دو نفر دیگر از گروگان‌ها نگهبانی می‌دادند.

حفیظ، یکی از اعضای این باند، در مصاحبه‌ای با مشرق نیوز گفت: «دو نگهبان در باغ، گروگان‌ها را شکنجه می‌کردند و بخشی از گوش، بینی یا حتی انگشت آنها را می‌بریدند. فیلم این شکنجه‌ها برای خانواده‌ها ارسال می‌شد و تهدید می‌کردند که اگر به پولیس خبر دهند، گروگان‌ها زنده نخواهند ماند.»

طبق گفته‌های حفیظ، قربانیان این باند عمدتاً بازرگانان و ثروتمندان افغان مقیم ایران بودند که توسط دو سردسته باند شناسایی و آدرس آنها به حفیظ داده می‌شد. او توضیح داد که آنها سعی می‌کردند مبلغ اخاذی زیاد نباشد تا قربانیان پس از آزادی به شکایت از آنها فکر نکنند

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.