Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

ذاکر نایک به دعوت دولت پاکستان وارد اسلام‌آباد شد: برنامه‌های مذهبی و دیدار با مقامات

خبرگزاری پیگرد:منطقه
نوشته شده توسط خبرگزاری پیگرد
سه شنبه ۱۰ میزان ۱۴۰۳

ذاکر نایک، عالم مشهور دین اسلام، به دعوت رسمی دولت پاکستان وارد اسلام‌آباد شد. رسانه‌های پاکستانی گزارش داده‌اند که او در جریان این سفر در ایالت‌های مختلف کشور تجمعات مذهبی برگزار خواهد کرد و با مقامات دولتی نیز دیدارهایی خواهد داشت.

ذاکر نایک که به دلیل سخنرانی‌های گسترده‌اش در سطح بین‌المللی شهرت یافته، به اتهام مشارکت در پول‌شویی و تبلیغ افراط‌گرایی از سوی دولت هند تحت تعقیب است. هند نایک را به ترویج افراط‌گرایی مذهبی و تشویق به خشونت متهم کرده است و از سال‌ها پیش تلاش کرده او را به کشور بازگرداند تا با اتهامات قانونی مواجه شود. با این حال، او اکنون در مالزی زندگی می‌کند که به او پناهندگی داده است.

در پاکستان، ذاکر نایک به عنوان یک شخصیت تاثیرگذار مذهبی شناخته می‌شود و حضور او در این کشور برای برگزاری تجمعات مذهبی و دیدار با مقامات دولتی نشان از نقش مهمی دارد که او در ترویج آموزه‌های اسلامی ایفا می‌کند. این سفر در حالی انجام می‌شود که روابط پاکستان و هند همچنان تحت تاثیر تنش‌های سیاسی و مذهبی قرار دارد، و حضور نایک می‌تواند موجب واکنش‌های مختلفی از سوی هند و جامعه بین‌المللی شود.

از سویی، انتظار می‌رود که تجمعات نایک در پاکستان تأثیرات قابل توجهی بر افکار عمومی مذهبی در این کشور داشته باشد، به ویژه در میان افرادی که به سخنرانی‌ها و آموزش‌های مذهبی او علاقه‌مند هستند.

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.