Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

از ۲۸ سپتمبر روز جهانی دسترسی به اطلاعات در کابل گرامی داشت شد

خبرگزاری پیگرد:افغانستان
نوشته شده توسط:فردین عظیمی
یکشنبه ۸ میزان ۱۴۰۳

کمیته مصونیت خبرنگاران افغان برنامه ای را به منظور ۲۸ سپتمبر روز جهانی دسترسی به اطلاعات در مقر دفتر مرکزی خویش در کابل برگزار کرد .

سخن‌گوی وزارت اطلاعات و فرهنگ و رییس دست‌رسی به اطلاعات این وزارت در این برنامه گفته‌اند که در تلاش‌اند تا چالش موجود در زمینه دست‌رسی به اطلاعات را بر طرف کنند.

خبیب غفران سخن‌گوی وزارت اطلاعات و فرهنگ در این برنامه گفته‌ است: «از سوی امارت اسلامی این اطمینان است که اطلاعات دقیق، به موقع و مطمین به شما می‌رسد مگر به این شرط که ثبات امنیتی حفظ شود و ثبات ذهنی ملت در نظر گرفته شود.
زیرا این مسوولیت نظام است.»
رحمت‌الله نریوال رییس دست‌رسی به اطلاعات وزارت اطلاعات و فرهنگ گفت: «به رسانه‌ها اطمینان می‌دهیم که چالش‌های وجود دارد ولی کوشش ما این است که این چالش را از میان برداریم.»

در همین حال عبدالمتین قانع سخن‌گوی وزارت داخله نیز در این برنامه گفته است که آنان متعهد به ارایه اطلاعات به‌موقع به رسانه و شهروندان کشور هستند.
سخن‌گوی وزارت داخله افزود: «سخن‌گویان ولایت‌ها همیشه در خدمت شما بوده، سمینارهایی را هم وزارت داخله برای آن‌ها ایجاد کرده که تغییرات مثبتی را ما دیدیم که بهترین هم‌کاری را با رسانه‌ها دارند.»
نهادهای پشتیبان رسانه‌ها و برخی از خبرنگاران در این روز، خواهان ایجاد سهولت‌های بیشتر در بخش دست‌رسی داشتن به اطلاعات هستند.

عبدالقدیم ویار سرپرست کمیته مصوونیت خبرنگاران گفت: «برای  موضوع به این بزرگی و کاری به این بزرگی یک ریاست رسیدگی نمی‌تواند، تاکید من هم بر این است که دوباره یک کمیسیون تشکیل شود قسمی که در سابق بود. استقلالیت خود را داشته باشد و همان تشکیلات را هم داشته باشد.»


در همین حال مسوولان برخی رسانه‌ها نیز دست‌رسی داشتن به اطلاعات به‌موقع و درست را مهم خوانده‌اند.

لازم به ذکر است که هفتادوچهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، ۲۸ سپتمبر را به‌عنوان روز جهانی دست‌ر‌سی به اطلاعات اعلام کرد.

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.