Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

سفارت افغانستان در لندن بسته شد.

خبرگزاری پیگرد:افغانستان
نوشته شده توسط خبرگزاری پیگرد
شنبه ۷ میزان ۱۴۰۳

سفیر حکومت جمهوری در لندن، پس از بسته شدن سفارتخانه افغانستان، کلید آن را به وزارت خارجه انگلیس تسلیم کرد.

زلمی رسول، سفیر جمهوری اسلامی افغانستان، اعلام کرد که در حالی که کلید سفارتخانه به انگلیس سپرده شده، پرچم سه رنگ افغانستان همچنان بر فراز سفارت باقی خواهد ماند.

وزارت خارجه انگلیس در تاریخ 9 سپتامبر اعلام کرده بود که به‌دلیل برکناری کارکنان سفارتخانه افغانستان توسط حکومت کابل، این سفارت و امور کنسولی آن تعطیل می‌شود. دولت انگلیس به پنج دیپلمات این سفارتخانه 60 روز مهلت داده تا یا این کشور را ترک کنند یا از حق درخواست پناهندگی استفاده نمایند. همچنین، کارکنان محلی نیز از کار برکنار شده‌اند.

زلمی رسول در مصاحبه‌ای با هفته‌نامه «ساندی‌تایمز» اعلام کرده بود که او از فهرست دعوت سفارتخانه‌های برخی کشورها، از جمله هند و ترکیه، حذف شده است. وی خاطرنشان کرد: «من یک سفیر بدون کشور هستم. فکر می‌کنم در دنیای دیپلماسی هرگز چنین اتفاقی نیفتاده است.»

انگلیس هنوز در مورد واگذاری سفارت افغانستان به نمایندگان امارت اسلامی تصمیمی نگرفته است و مقامات وزارت خارجه انگلیس در این باره اظهار نظری نکرده‌اند.

وزارت خارجه افغانستان نیز به تازگی خدمات کنسولی نمایندگی‌های سیاسی افغانستان در لندن، بلژیک، برلین، بن، سوئیس، اتریش، فرانسه، ایتالیا، یونان، هلند، سوئد، نروژ، کانادا و استرالیا که تحت کنترل دیپلمات‌های حکومت پیشین بود، بی‌اعتبار اعلام کرده است. در بیانیه این وزارتخانه آمده است که آنها بارها از این نمایندگی‌ها خواسته‌اند تا در بخش کنسولی با این وزارت «تعامل» کنند، اما آنها حاضر به همکاری نشده‌اند.

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.