Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

تشدید تنش‌ها در خاورمیانه؛ فرانسه خواستار نشست اضطراری شورای امنیت در مورد لبنان شد.

خبرگزاری پیگرد:جهان
سه‌شنبه ۳ ميزان ۱۴۰۳
نوشته شده توسط خبرگزاری پیگرد

با افزایش تنش‌ها میان اسراییل و حزب‌الله، ژان نویل بارو، وزیر امور خارجه فرانسه، درخواست برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد لبنان را مطرح کرده است. بارو در سخنرانی خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در تاریخ ۲۳ سپتامبر تأکید کرد که این نشست باید در هفته جاری برگزار شود.

وی از دو طرف درگیر خواست تا به زنده‌گی غیرنظامیان توجه کرده و از تشدید خشونت‌ها پرهیز کنند. بارو گفت: «من درخواست کرده‌ام که در همین هفته یک نشست اضطراری شورای امنیت در مورد لبنان برگزار شود.»

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، نیز پیش از این نشست هشدار داده بود که درگیری‌های میان اسراییل و حزب‌الله می‌تواند به یک جنگ همه‌جانبه در خاورمیانه منجر شود.

تنش‌ها پس از وقوع انفجار در میان اعضای حزب‌الله که این گروه اسراییل را به‌عنوان مسئول آن معرفی کرده، به‌طرز قابل توجهی افزایش یافته است. بر اساس آخرین آمار، حملات اسراییل به بخش‌هایی از لبنان منجر به کشته شدن حداقل ۴۹۲ نفر، از جمله غیرنظامیان، و زخمی شدن بیش از ۱۶۵۰ نفر دیگر شده است.

ارتش اسراییل ادعا کرده است که در این حملات، شمار زیادی از اعضای حزب‌الله کشته شده‌اند. اطلاعات حاکی از آن است که اسراییل در روزهای اخیر نزدیک به ۱,۳۰۰ موضع حزب‌الله را در جنوب و شرق لبنان مورد هدف قرار داده است.

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.