Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

آمریکا: در پی جنگ جدید در خاورمیانه نیستیم

خبرگزاری پیگرد:جهان
نوشته شده توسط خبرگزاری پیگرد
جمعه ۳۰ سنبله ۱۴۰۳

کاخ سفید اعلام کرده است که رژیم اسراییل قبل از حمله به بیروت، آمریکا را در جریان این اقدام قرار نداده است.

به نقل از شبکه الجزیره، روز جمعه کاخ سفید در واکنش به حمله جدید اسراییل به منطقه ضاحیه در بیروت اظهار داشت که از پیش هیچ‌گونه اطلاعی درباره این حمله نداشته است.

کاخ سفید همچنین تأکید کرد که آمریکا معتقد نیست جنگ در لبنان یک مسئله اجتناب‌ناپذیر است. در بیانیه‌ای که توسط کاخ سفید منتشر شد، آمده است: “ما همچنان باور داریم که راه‌حل دیپلماتیک بهترین مسیر پیش رو برای حل‌وفصل مسائل خاورمیانه است.”

در همین راستا، دولت آمریکا به شهروندان خود توصیه کرده است که از سفر به لبنان به شدت خودداری کنند. کاخ سفید همچنین مدعی شد که ایالات متحده در پی افزایش تنش‌ها در منطقه خاورمیانه نیست و نمی‌خواهد شاهد آغاز جبهه جنگ جدیدی در این منطقه باشد.

در همین حال، وزارت صحت لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که حمله موشکی رژیم اسراییل به منطقه ضاحیه جنوبی بیروت منجر به شهادت ۸ نفر و مجروح شدن ۱۷۵۹ نفر دیگر شده است. این حمله با شلیک چهار موشک به یک ساختمان مسکونی انجام شد.

رادیو اسراییل نیز به نقل از یک منبع ارشد اعلام کرد که هدف اصلی این حمله ترور ابراهیم عقیل، یکی از فرماندهان نظامی حزب‌الله، بوده است، اما هنوز مشخص نیست که آیا وی در این حمله به قتل رسیده است یا خیر.

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.