Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

فعالیت دوباره‌ی‌ شفاخانه‌ی ولایتی فیض آباد پس از سه ماه توقف…

خبرگزاری پیگرد :ولایت بدخشان
نوشته شده توسط خاطره ستایش یفتلی
سه‌شنبه ۲۷ سنبله ۱۴۰۳
 
شفاخانه ولایتی فیض آباد که سه ماه قبل به علت قطع کمک های سازمان جهانی صحت متوقف شده بود، به حمایت وزارت صحت عامه کشور دوباره به فعالیت اغاز کرد.

وارد ۶۰ بسترنسایی ولادی شفاخانه ولایتی فیض آباد که به علت عدم پرداخت امکانات مالی از سوی سازمان صحی جهان، سه ماه قبل خدماتش را در این ولایت متوقف نمود بود، اما بر اساس تلاش های ریاست صحت عامه بدخشان، امروز عرضه خدمات آن رسما ازسوی معین مالی و اداری وزارت صحت عامه آغاز به فعالیت کرد.
مولوی محمد اسحاق صاحبزاده، معین مالی و اداری وزارت صحت عامه طی سفر به ولایت بدخشان فعالیت های وارد ۶۰ بستر نسایی ولادی شفاخانه ولایتی را افتتاح و دو پایه ماشین مدرن طبی سیتی اسکن و همودیالیز را به این شفاخانه سپرد.
قاری عتیق الله فیضی رئیس صحت عامه بدخشان می گوید که، وارد ۶۰ بستر نسایی ولادیی شفاخانه ولایتی که چند قبل متوقف گردیده بود، دوباره تشکیلات آن از بودجه وزارت صحت عامه منظور و برای همیش فعال گردید که امروز با حضور معین مالی واداری وزارت صحت عامه شاهد افتتاح آن هستیم.
درهمین حال
داکتر شفق الله همدرد رئیس شفاخانه ولایتی فیض آباد می گوید که، هرکدام ماشین های که به ولایت بدخشان در نظر گرفته شده است به ارزش ۹ ملیون افغانی از بودجه وزارت صحت عامه فراهم شده است.
وحید الله، یکی از باشندگان بدخشان است ضمن خورسندی از رهبری وزارت صحت عامه می گوید
که، پرسونل مجرب و متخصص بشمول سه متخصص نسایی ولادی را به هرنوع ممکن به شفاخانه ولایتی برگردانند.
این درحالیست که، باشندهای بدخشان از توجه مسوولان مرکزی و محلی به بخش صحت ابراز خرسندی کرده و می‌گویند که‌، تاکنون به علت صعب العبور بودن جاده‌های مواصلاتی به مرکز شمار از باشندگان این ولایت به علت عدم دسترسی به مراکز صحی جان خود را از دست می‌دهند.

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.