Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

بیش از ۳۰۰ رسانه تصویری، صوتی و چاپی در کشور فعالیت دارند.  

خبرگزاری پیگرد:افغانستان
نوشته شده توسط محمد محمدی
سه‌شنبه ۲۷ سنبله ۱۴۰۳

حیات الله مهاجر فراهی معیین وزارت اطلاعات و فرهنگ می‌گوید که در حال حاضر ۳۷۰ رسانه‌ی تصویری، صوتی و چاپی در کشور فعالیت دارند.

فراهی امروز (سه‌شنبه، ۲۷ سنبله) در برنامه تشریح دستاوردهای یکساله‌ی این وزارت گفته است که تاکنون به ۶۲۰ خبرنگار، کارت‌های خبرنگاری توزیع شده، طرزالعمل چینل‌های یوتیوب نهای گردیده و طرزالعمل صندوق خبرنگاران نیز ترتیب شده است.

او همچین در این نشست گفته است که تاکنون به ۶۲۰ خبرنگار، کارت‌های خبرنگاری توزیع شده، طرزالعمل چینل‌های یوتیوب نهای گردیده و طرزالعمل صندوق خبرنگاران نیز ترتیب شده است.

فراهی همچنان گفت که وزارت اطلاعات و فرهنگ در سراسر کشور تلاش می کند تا کسی از نام خبرنگاران سوء استفاده نکند و از حقوق آنان محافظت شود.

مولوی فراهی افزود که پیشنهاد وام فریکونس ها به ریاست الوزرا ارسال شده است تا تصمیم گرفته شود که آن به اقساط تقسیم شود و یا باقیات معاف گردد.

مولوی عتیق الله عزیزی معین فرهنگ و هنر وزارت اطلاعات و فرهنگ، در برنامه تشریح دستاوردهای یکساله ی این اداره گفت که دریک سال اخیر، سه هزارو چهار صدو هشتاد وچهار اثر تاریخی، از ساحات باستانی افغانستان، ثبت شده است.

معزیزی همچنان گفت که درجریان یک سال، درچهارده ولایت، چهار صد ساحه ی باستانی سروی علمی و سه صدو هفتاد ویک ساحه ی جدید باستانی کشف شده است که کار سروی آن درجریان همین سال انجام می شود.

ازسویی هم، به گفته ی معین فرهنگ وهنر وزارت اطلاعات وفرهنگ، نه صدو نود و سه اثر، برای تشخیص وبررسی بیشتر، به موزیم ملی انتقال یافته است.

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.