Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

امارت اسلامی خواستار تقویت روابط فرهنگی و دیپلماتیک افغانستان و روسیه شد

خبرگزاری پیگرد:افغانستان
نوشته شده توسط خبرگزاری پیگرد
شنبه ۲۴ سنبله ۱۴۰۳

وزیر اطلاعات و فرهنگ امارت اسلامی در جریان سفر به شهر «سن‌پترزبورگ» روسیه، بر اهمیت توسعه روابط افغانستان و روسیه، به ویژه در زمینه‌های فرهنگی، تأکید کرد.

خیرالله خیرخواه، وزیر اطلاعات و فرهنگ، طی سفر خود به روسیه، در دیدار با مقامات شهر سن‌پترزبورگ، به‌ طور ویژه خواستار تقویت روابط میان دو کشور در حوزه فرهنگ شد. وی پیشنهاد برپایی نمایشگاه‌های مشترک فرهنگی را مطرح کرد و آن را گامی برای آشنایی هر دو ملت با فرهنگ یکدیگر دانست.

در این دیدار، مقامات روسیه نیز آمادگی خود را برای همکاری در زمینه آموزش جوانان افغان اعلام کردند. وزیر فرهنگ روسیه بر اهمیت ایجاد نمایشگاه‌های مشترک فرهنگی تأکید کرده و آن را ابزاری برای معرفی بهتر فرهنگ‌های روسیه و افغانستان به یکدیگر دانست.

خیرالله خیرخواه در جریان سفر خود همچنین با رئیس و اعضای اتحادیه فرهنگی افغان‌های مقیم روسیه دیدار کرد. وی در این دیدار با اشاره به تحولات اخیر در افغانستان، اظهار داشت که پس از چهار دهه، حکومتی در افغانستان به قدرت رسیده است که اکنون تمام کشور را تحت کنترل کامل خود دارد. او افزود که حاکمیت ارضی افغانستان نسبت به گذشته استوارتر شده و مبارزه جدی با فساد اداری و مواد مخدر در این کشور در جریان است.

خیرالله خیرخواه، در رأس یک هیئت بلندپایه، به منظور شرکت در نشستی با عنوان «اتحاد فرهنگ‌ها» به روسیه سفر کرده است. این نشست فرصتی برای تقویت روابط فرهنگی بین افغانستان و دیگر کشورها فراهم می‌کند و نمایانگر تمایل طالبان به توسعه همکاری‌های بین‌المللی در زمینه‌های فرهنگی و آموزشی است.

این رویکرد نشان‌دهنده تلاش امارت اسلامی برای ایجاد تعاملات بین‌المللی و تقویت دیپلماسی فرهنگی با کشورهایی همچون روسیه است، که می‌تواند در تقویت روابط دو کشور و افزایش درک متقابل میان ملت‌ها نقش مهمی ایفا کند.

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.