Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

مسوولان در وزارت معارف ا.ا: بیش از یک میلیون ۴۰۰ هزار شاگرد در مکاتب دولتی و خصوصی جدیداً جذب گردید اند

خبرگزاری پیگرد کابل افغانستان
نوشته شده توسط :محمد محمدی
چهارشنبه ۲۱ سنبله ۱۴۰۳

مسوولان در وزارت معارف ا.ا در ادامه برنامه تشریح دستاورد های یک ساله ادارات امارتی در مرکز رسانه های حکومت حضور یافت. و طی ان دستاورد یک ساله خود را ارائه نموده و که در یک سال اخیر، به تعداد ۱ میلیون و ۴۴۵ هزار و ۸۴۰ شاگرد در مکاتب دولتی و خصوصی جدیداً جذب گردیده است که با این حال، تعداد مجموعی شاگردان در مکاتب دولتی و خصوصی به بیش از ۱۰ میلیون و ۹۱۴ هزار تن می‌رسد.

به گفته مسئولان، به تعداد ۳۱۶ مکتب مشمول ۱۰۶ مکتب دولتی و ۲۱۰ مکتب خصوصی در کشور جدیداً تاسیس شده که با این رقم، تعداد مجموعی مکاتب دولتی و خصوصی به 18 هزار و 337 مکتب می‌رسد.
با این حال به سوال خبرنگاران مبنی بر بازگشایی مکتب‌های دختران بالاتر از صنف ششم افزود اند که تا امر ثانی مکاتب بروی دختران مثل قبل بسته خواهد ماند .

از سوی هم شماری از دختران دانش آموز مکتب که از ادامه دورس خود باز مانده یک بار دیگر ار مسوولان در معارف کشور می خواهند تا درب مکاتب را بروی همه باز نمایند .

زینب با نام مستعار در رابطه گفت:《سه یا چهار سال است که از ادامه دروس پس ماندم و این من را هر لحظه رنج می دهم از حکومت می خواهم مکتب ها را باز کنه تا ما هم به درس های خود ادامه بدهیم .》
سکینه یک دیگر از شاگردان باز مانده از مکتب نیز حکایت مشابه را دارد .

مسئولان در وزارت معارف، ساخت ۳۱۶ مکتب، چاپ بیش از ۱۶ میلیون جلد کتاب و رسیدگی به سه هزار و ۵۷۰ شکایت را، از دیگر دست‌آوردهای این نهاد عنوان می‌کنند.

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.