Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

مسوولان صحی در بغلان از واگیر شدن مرض سرخکان نگران اند…


خبرگزاری پیگرد:ولایت بغلان
گزارش :لیلما ناتوان
20 جدی ۱۴۰۰

شیوع مرض سرخکان دربغلان باعث تشویش ۰و نگرانی مسوولان صحی درآن ولایت شده است.
داکترعبدالعلیم غفاری، معاون ریاست صحت عامۀ بغلان گفت: تاکنون سی وهفت رویداد مثبت سرخکان درولسوالی های بغلان مرکزی، خنجان، ده صلاح ومربوطات پلخمری مرکز آن ولایت به ثبت رسیده است که باعث نگرانی مسوولان صحی در بغلان شده است.
وی افزود: این مرض که ازیک هفته الی ده روز را دربرمی گیرد، دارای سه مرحله است که درمرحله اول ظاهرشدن علایم چون جاری شدن آب بینی و چشمان مریض، مرحله بعدی سرخی جلد ومرحلۀ سوم مرحلۀ شفایابی مریض است.
غفاری ازتطبیق واکسین سرخکان که طورمجانی تطبیق می شود به حیث یگانه راه حفظ سلامتی کودکان دربرابر مرض سرخکان یاد کرد وازآغاز کارزار تطبیق واکسین سرخکان درولایت بغلان خبرداد وافزود: برعلاوه تطبیق واکسین سرخکان درمراکز صحی، تیم های سیارصحی مطابق تقسیم اوقات وپلان‌کاری درقرای دوردست اعزام می شوند و بر کودکان زیرپنج سال واکسین سرخکان را تطبیق می کنند.
به گفتۀ داکترغفاری، در صورت تثبیت مریضی سرخکان دریک محل، برعلاوۀ تطبیق واکسین برای کودکان ساکن درآن محل، تمام کودکان که درصد متری منزل مسکونی کودک مصاب به مرض سرخکان قراردارند نیزواکسین می شوند‌.
غفاری ازواگیر شدن این مرض دربغلان ابراز نگرانی کرد و یگانه راه معافیت کودکان را از این مرض، تطبیق واکسین سرخکان وانمود کرد و ازخانواده ها خواست که کودکان شانرا واکسین کنند تا دربرابر این مرض معافیت حاصل کنند.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.