Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

برنامه اخراج دو میلیون مهاجر غیرمجاز افغانستانی از ایران تا پایان سال

خبرگزاری پیگرد:افغانستان
نوشته شده توسط خبرگزاری پیگرد
سه شنبه ۲۰ سنبله ۱۴۰۳

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که تا پایان سال ۱۴۰۳، نزدیک به دو میلیون نفر از اتباع غیرمجاز خارجی، به‌ویژه مهاجران افغانستانی، از ایران اخراج خواهند شد.

احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی ایران، روز سه‌شنبه ۲۰ سنبله اعلام کرد که با هماهنگی وزارت داخله و سایر نهادها، تلاش می‌شود تا تعداد قابل‌توجهی از اتباع غیرمجاز، که عمدتاً مهاجران افغانستانی هستند، از ایران طرد شوند. او تأکید کرد که حضور این مهاجران در ایران غیرقانونی است و اقدام به اخراج آنان با جدیت پیگیری خواهد شد.

در همین زمینه، وزیر داخله ایران نیز اشاره کرد که آمار دقیقی از تعداد اتباع غیرمجاز در دست نیست و برای رسیدن به اطلاعات کامل، آمارگیری پیمایشی در دستور کار قرار گرفته است.

مقامات ایران بر لزوم تسریع در انسداد مرزها و جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی، به‌ویژه از افغانستان، تأکید کرده‌اند. نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان نیز اعلام کرد که انسداد مرزها با همکاری طالبان در حال انجام است.

این تصمیم‌ها در شرایطی اتخاذ می‌شود که ایران بیش از چهار دهه میزبان میلیون‌ها مهاجر افغانستانی بوده است، اما با افزایش فشارها، مجلس شورای اسلامی طرحی را برای کاهش سالانه ۱۰ درصدی تعداد اتباع بیگانه به تصویب رسانده است.

مقامات امارت اسلامی در کابل طی ماه‌های گذشته از ایران درخواست کرده‌اند تا زمان بیشتری برای اخراج مهاجران افغانستانی داده شود. این در حالی است که پاکستان نیز از سال گذشته اخراج روزانه هزاران افغان را آغاز کرده و این موضوع با انتقاد سازمان ملل متحد روبرو شده است.

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.