Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

آلمان تنها خدمات کنسولی مورد تأیید امارت اسلامی افغانستان را به رسمیت می‌شناسد

خبرگزاری پیگرد:افغانستان
نوشته شده توسط خبرگزاری پیگرد
شنبه ۱۷ سنبله ۱۴۰۳

رسانه‌های آلمانی گزارش داده‌اند که دولت آلمان در پی درخواست امارت اسلامی افغانستان، تصمیم گرفته است تا خدمات کنسولی نمایندگی‌های تحت کنترل دیپلمات‌های دولت پیشین افغانستان، معروف به نظام جمهوریت، را در برلین و بن بی‌اعتبار اعلام کند.

وزارت خارجه آلمان در واکنش به درخواست مقامات امارت اسلامی، رسماً اعلام کرده است که از این پس تنها خدمات کنسولی نمایندگی‌های مرتبط با امارت اسلامی در خاک آلمان معتبر خواهند بود. بر اساس گزارشی از «دویچه‌وله»، این تصمیم به‌صورت ویژه کنسولگری افغانستان در مونیخ را شامل می‌شود که تحت نظارت و همکاری با امارت اسلامی فعالیت دارد.

امارت اسلامی افغانستان درخواست کرده بود که کنسولگری مونیخ به تمام افغان‌های مقیم اروپا خدمات کنسولی ارائه کند. با این حال، دولت آلمان این درخواست را نپذیرفته است و خدمات کنسولی مونیخ محدود به افغان‌های مقیم آلمان باقی خواهد ماند.

این گزارش همچنین به فشارهای وارده بر نمایندگی‌های افغانستان در برلین و بن اشاره کرده است. گفته می‌شود دولت آلمان به این نمایندگی‌ها تا هفته آینده فرصت داده تا یا با حکومت امارت اسلامی همکاری کنند و یا فعالیت خود را متوقف نمایند. این اقدام به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای هماهنگ‌سازی دیپلماتیک با کابل و کاهش حضور نمایندگی‌های دولت پیشین تلقی می‌شود.

بنا به گفته برخی منابع مطلع، این تصمیم بخشی از سیاست جدید دولت آلمان است که هدف آن ایجاد شرایط برای اخراج پناهجویان افغانی است که درخواست پناهندگی‌شان در آلمان رد شده است. دولت آلمان با هماهنگی امارت اسلامی در پی تسریع این فرآیند است، به‌ویژه برای آن دسته از افرادی که مدارک و درخواست‌های پناهندگی آن‌ها مورد قبول واقع نشده است.

وزارت خارجه امارت اسلامی افغانستان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده که سفارت‌های افغانستان در کشورهای اسپانیا، هلند، بلغارستان و جمهوری چک، و نیز کنسولگری افغانستان در مونیخ، به طور رسمی تحت نظارت کابل فعالیت دارند و خدمات کنسولی و اسناد صادره از این نمایندگی‌ها معتبر و مورد پذیرش حکومت امارت اسلامی است. این اقدام در راستای تلاش‌های کابل برای تحکیم روابط بین‌المللی و ارائه خدمات به شهروندان افغانستان در خارج از کشور صورت گرفته است.

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.