Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

آزادی مدیرعامل تلگرام با وثیقه سنگین؛ پرونده‌ای با اتهامات جدی در فرانسه

1 min read

خبرگزاری پیگرد:جهان
نوشته شده توسط :خبرگزاری پیگرد
پنجشنبه ۸ سنبله ۱۴۰۳

پس از چند روز بازداشت در فرانسه، پاول دوروف، بنیانگذار و مدیرعامل تلگرام، با وثیقه‌ای به مبلغ پنج میلیون یورو آزاد شد. با این حال، وی تحت نظارت قضایی قرار گرفته و مجاز به ترک خاک فرانسه نیست.

به گزارش «آر تی عربی» روسیه، دفتر دادستان عمومی پاریس چهارشنبه‌شب با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که دوروف پس از گذراندن چهار روز در بازداشت پلیس، تحت نظارت شدید قضایی قرار گرفته است. این نظارت شامل پرداخت وثیقه سنگین، حضور دو بار در هفته در اداره پلیس، و ممنوعیت خروج از خاک فرانسه است.

دوروف با اتهامات سنگینی مواجه است که از سوی قاضی تحقیق در پاریس به وی وارد شده است. این اتهامات شامل مدیریت یک پلتفرم اینترنتی برای انجام معاملات غیرقانونی توسط یک گروه سازمان‌یافته، پنهان‌سازی جرایم، ارائه خدمات رمزنگاری بدون اطلاع‌رسانی، و واردات ابزارهای رمزنگاری بدون مجوز است. او همچنین به مشارکت در اقدامات غیرقانونی نظیر توزیع محتوای مستهجن کودکان، قاچاق مواد مخدر، و کلاهبرداری با همکاری یک گروه جنایتکار متهم شده است.

شایان ذکر است که در فرانسه، قرار گرفتن تحت بازجویی رسمی به معنای محکومیت نیست و ممکن است به محاکمه منجر نشود. با این حال، این امر نشان‌دهنده وجود شواهد کافی برای ادامه تحقیقات است، که ممکن است چندین سال به طول انجامد و در نهایت به دادگاه ارجاع داده شود یا مختومه گردد.

بازداشت دوروف که هنگام فرود هواپیمای شخصی‌اش در فرودگاه «پاری-لو بورژه» پس از پرواز از جمهوری آذربایجان صورت گرفت، با واکنش‌های گسترده‌ای در سطح بین‌المللی همراه بود. این مسئله باعث شد امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، موضع خود را در این باره روشن کند. وی تأکید کرد که بازداشت دوروف یک تصمیم سیاسی نبوده و قضات به طور مستقل در مورد پرونده وی تصمیم خواهند گرفت.

این رویداد همچنین توجه‌ها را به مسئولیت مدیران و بنیان‌گذاران نرم‌افزارهای پیام‌رسان جلب کرده و بحث‌هایی را در مورد مرزهای آزادی بیان و رابطه کشورهای مختلف با پیام‌رسان تلگرام، که نزدیک به یک میلیارد کاربر دارد، برانگیخته است.

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.