Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

اتحادیه اروپا ۱۳ میلیون یورو برای مقابله با سوءتغذیه و بهبود آموزش در افغانستان اختصاص داد

1 min read

خبرگزاری پیگرد:افغانستان
نوشته شده توسط خبرگزاری پیگرد
دوشنبه ۵ سنبله ۱۴۰۳

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد که اتحادیه اروپا مبلغ ۱۳ میلیون یورو برای درمان سوءتغذیه و بهبود سیستم آموزشی در افغانستان تخصیص داده است.

یونیسف در تاریخ یک‌شنبه، ۴ سنبله، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این کمک‌های مالی به نفع بیش از ۷۸ هزار کودک در افغانستان خواهد بود. این برنامه شامل ارائه تغذیه و آموزش در شرایط اضطراری از طریق عملیات حفاظت مدنی و کمک‌های بشردوستانه اتحادیه اروپا (ECHO) است.

با این کمک، یونیسف قصد دارد ۶۲ هزار کارتن غذای درمانی آماده (RUTF) تهیه کرده و ۱۶۰۰ کارمند بهداشتی را برای درمان سوءتغذیه حاد شدید در میان کودکان زیر پنج سال آموزش دهد. علاوه بر این، کیفیت یادگیری در ۲۷۵ کلاس آموزشی مبتنی بر جامعه بهبود خواهد یافت تا ۹۵۰۰ کودک (با ۶۱ درصد دختر) به آموزش ابتدایی دسترسی پیدا کنند.

یونیسف همچنین اشاره کرد که در سال جاری، ۲۳.۷ میلیون نفر در افغانستان به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند و پیش‌بینی می‌شود که نزدیک به ۲.۹ میلیون کودک با سوءتغذیه حاد مواجه شوند.

پیش از این، اوچا نیز گزارش داده بود که نهاد حفاظت مدنی و کمک‌های بشردوستانه اتحادیه اروپا در تاریخ ۳۱ اسد سال جاری، ۱.۳ میلیون دلار به صندوق بشردوستانه افغانستان کمک کرده است. همچنین، تقریباً سه سال پس از تسلط طالبان، ۲۳.۷ میلیون نفر در افغانستان به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.