Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

امارت اسلامی افغانستان: مسئله آموزش دختران یک موضوع داخلی است

خبرگزاری یپگرد :افغانستان
نوشته شده توسط خبرگزاری پیگرد
چهارشنبه ۳۱ اسد ۱۴۰۳

سخنگوی امارت اسلامی افغانستان به انتقادهای بین‌المللی در خصوص بسته ماندن مکاتب دخترانه پاسخ داده و تأکید کرده است که این مسئله یک موضوع داخلی افغانستان است که برای حل آن تلاش می‌شود.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی، اظهار داشت: «بازگشایی مکاتب برای دختران یک موضوع داخلی است و ما در حال تلاش برای یافتن راه‌حلی مناسب برای آن هستیم.» او همچنین خاطرنشان کرد که این موضوع به وزارتخانه‌های مربوطه وابسته است و نمی‌توان جزئیات بیشتری را در این خصوص اعلام کرد.

مجاهد در گفتگویی با رسانه ها اظهار داشت: «تلاش‌هایی برای بازگشایی مکاتب و دانشگاه‌ها به روی دختران در جریان است، اما تعیین زمان مشخصی برای این امر دشوار است.» وی افزود که مقامات مسئول در دولت پیشین که از سوی مردم ناپسند شمرده شده‌اند، تنها به عنوان شهروند عادی پذیرفته می‌شوند و در مناصب دولتی جایگاهی نخواهند داشت.

علاوه بر این، سخنگوی امارت اسلامی ادعاهای مربوط به شکنجه و قتل نظامیان پیشین افغانستان را به‌طور قاطع رد کرد. او تأکید کرد: «برخی اقدامات انتقام‌جویانه ممکن است در مناطقی که امارت اسلامی در آن زمان کنترل کامل نداشت رخ داده باشد، اما اکنون افرادی که در این اقدامات دخیل بوده‌اند توسط طالبان بازداشت شده و در زندان هستند.»

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که جامعه جهانی همچنان از بسته ماندن مکاتب دخترانه در افغانستان انتقاد می‌کند و خواستار بازگشایی فوری آنها است.

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.