Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

کابل: پاکستان واقعیت‌ها را تحریف می‌کند

خبرگزاری پیگرد :افغانستان
نوشته شده توسط خبرگزاری پیگرد
چهارشنبه ۳۱ اسد ۱۴۰۳

معاون سخنگوی وزارت خارجه امارت اسلامی افغانستان به اظهارات نماینده ویژه پاکستان واکنش نشان داد و تأکید کرد که چنین ادعاهایی نه‌تنها دور از واقعیت است، بلکه تلاشی برای منحرف کردن افکار عمومی درباره افغانستان محسوب می‌شود.

ضیاء احمد تکل، معاون سخنگوی وزارت خارجه امارت اسلامی، به ادعاهای آصف درانی، نماینده ویژه پاکستان، پاسخ داد و گفت که مشکلات و خطراتی که به افغانستان نسبت داده شده، در واقع احتمال بروز آن‌ها در پاکستان بیشتر است.

آصف درانی هشدار داده بود که جهان افغانستان را فراموش کرده و این ممکن است زمینه‌ساز حمله‌ای مشابه یازدهم سپتامبر باشد. او همچنین از حضور گروه‌های تروریستی مانند داعش خراسان در افغانستان به‌عنوان یک چالش بزرگ منطقه‌ای و جهانی یاد کرده بود.

در پاسخ به این ادعاها، ضیاء احمد تکل تصریح کرد که افغانستان اکنون یک کشور امن و باثبات است که به‌جای اتکا به وام و کمک‌های خارجی، با بهره‌گیری از منابع داخلی خود در تلاش برای رسیدن به خودکفایی اقتصادی است.

تکل همچنین تأکید کرد که امارت اسلامی توانسته گروه فتنه‌گر داعش را کاملاً سرکوب کند و اگر مخفیگاه‌های این گروه در آن‌سوی خط دیورند از بین بروند، تهدید این گروه تروریستی نیز به‌طور کامل از میان خواهد رفت.

او با اشاره به نگرانی‌های پاکستان در مورد حملات تحریک طالبان پاکستان (تی‌تی‌پی) یادآور شد که تی‌تی‌پی یک موضوع داخلی پاکستان است و نیاز به راه‌حل داخلی دارد. معاون سخنگوی وزارت خارجه امارت اسلامی افزود که افغانستان حسن نیت خود را در گذشته اثبات کرده و در صورت تمایل دولت پاکستان، آماده است تا به‌عنوان میانجی میان اسلام‌آباد و تی‌تی‌پی عمل کند.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.