Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

ایرینا فاریون، سیاستمدار راست‌گرای ضدروس، به ضرب گلوله در مقابل خانه‌اش به قتل رسید

خبرگزاری پیگرد:جهان
نوشته شده توسط محمد محمدی
یکشنبه ۳۱ سرطان ۱۴۰۳

رسانه‌های اوکراینی گزارش دادند که ایرینا فاریون، سیاستمدار راست‌گرای ضدروس، عصر جمعه به ضرب گلوله در مقابل خانه‌اش واقع در شهر لویو به قتل رسید.

فاریون، که در زمان قتل ۶۰ ساله بود، به خاطر اظهارات افراطی ضد روسی‌اش شناخته می‌شد. او از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ به عنوان نماینده حزب ناسیونالیست «سوبودا» در پارلمان اوکراین فعالیت می‌کرد و به دلیل مواضع تند علیه زبان روسی و روسی‌زبانان در اوکراین، توجه زیادی را به خود جلب کرده بود.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، در واکنش به این قتل اعلام کرد که تمامی احتمالات، از جمله نقش روسیه در این جنایت، به طور جدی بررسی خواهد شد. زلنسکی در بیانیه‌ای تصریح کرد: «تمامی گزینه‌ها در حال بررسی هستند و ما نمی‌توانیم هیچ احتمالی را منتفی بدانیم.»

ایهور کلیمنکو، وزیر کشور اوکراین، نیز تاکید کرد که تحقیقات به طور جدی ادامه دارد و تمامی ابعاد این حادثه در حال بررسی است. او افزود که تیم‌های تحقیقاتی شامل پلیس ملی و سرویس‌های امنیتی به طور فعال در حال بررسی فیلم‌های دوربین‌های نظارتی و مصاحبه با شاهدان برای شناسایی عاملان و انگیزه‌های احتمالی هستند.

فاریون به دلیل مخالفت‌های شدیدش با زبان روسی و درخواست‌های مکرر برای برخورد با روسی‌زبانان در اوکراین، تحت پیگرد قضایی قرار داشت. و به خاطر اظهارات خصمانه‌اش علیه نیروهای روسی‌زبان اوکراینی و فعالیت‌هایش در عرصه ناسیونالیسم، به شدت مورد انتقاد و توجه قرار گرفته بود.
رئیس‌جمهوری اوکراین به خانواده فاریون تسلیت گفته و بر ضرورت شفاف‌سازی در این زمینه تاکید کرده است.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.