Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

حمله جنگ‌جویان تی‌تی‌پی بر یک پایگاه ارتش پاکستان: پاکستان معاون سفیر ا.ا را احضار کرد

 
خبرگزاری پیگرد کابل افغانستان
نوشته شده توسط:محمد محمدی
چهارشنبه ۲۷ سرطان ۱۴۰۳

به دنبال حمله جنگ‌جویان تی‌تی‌پی بر یک پایگاه ارتش پاکستان در خیبرپختونخوا، وزارت امور خارجه این کشور معاون سفیر امارت اسلامی را احضار کرده است.

وزارت امور خارجه پاکستان امروز چهارشنبه، ۲۸ سرطان، با نشر اعلامیه‌ای نوشته که از مسوولان در امارت اسلامی خواسته اند تا به‌طور کامل در این مورد تحقیق کنند و اقدامات فوری روی‌دست بگیرند.

این وزارت افزوده است: «از [طالبان] خواسته شد تا به‌طور کامل تحقیق کرده و اقدامات فوری، قوی و موثر را علیه عاملان حمله اتخاذ و از تکرار چنین حملاتی علیه پاکستان با استفاده از خاک افغانستان جلوگیری کنند.»

در اعلامیه آمده است: «پاکستان نگرانی جدی خود را در مورد حضور گروه‌های تروریستی در داخل افغانستان که همچنان امنیت پاکستان را تهدید می‌کند، تکرار کرد.»به گفته این وزارت، چنین حوادثی برخلاف روحیه روابط دوجانبه میان اسلام‌آباد و کابل است.

این در حالی است که در اثر حمله دو روز پیش جنگ‌جویان تی‌تی‌پی بر یک پایگاه ارتش پاکستان در خیبرپختونخوا، هشت سرباز این کشور کشته شده بودند.پاکستان جنگ‌جویان وابسته به حافظ گل بهادر، یک تن از فرماندهان تی‌تی‌پی را عامل این رویداد می‌داند و ادعا می‌کند که وی در خاک افغانستان حضور دارد.با این حال، وزارت امور خارجه ا.ا تا کنون در این مورد چیزی نگفته است.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.