Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

توزیع نان خشک از سوی نهاد خیریه هزاره در غرب کابل…


خبرگزاری پیگرد:کابل-افغانستان
گزارش :فواد احمد نظری
۱۶جدی ۱۴۰۰

مسولین بنیاد خیریه هزاره از توزیع مجانی نان خشک در غرب کابل میگویند که در شرایط کنونی ما در نانوایی تبسم به هر فامیل ۶ قرص نان توزیع به صورت مجانی توزیع میکنیم .
 عبدالله همتی، رئیس بنیاد خیریه هزاره، امروز پنج‌شنبه( 16، جدی ) طی یک کنفرانس خبری در غرب کابل گفت که نهاد خیریه برای ۷۰۰ خانواده فقیر و بی بضاعت در غرب کابل نان خشک توزیع کرده است.
 آقای همتی تصریح کرد هم اکنون دو نانوایی به نام های تبسم ۱ و تبسم ۲ ایجاد گردیده که این نانوایی ها بر اساس سروی وکیل های گذر هر منتطقه صورت گرفته و به ۹۰ خانواده فقیر و بی بضاعت نان خوشک مجانی توزیع میکند.

به گفته وی؛ نانوایی تبسم 1 توانسته است که حدود 400 خانواده را تحت پوشش قرار دهد و نانوایی تبسم 2 در نظر دارد برای 300 خانواده نان خشک توزیع کند. همچنان امروز برای 90 فامیل نان خشک توزیع خواهد شد.

از سوی هم، رجب علی فهمی، وکیل گذر ناحیه 18 با براز نگرانی گفت اگر چه غرب کابل یکی از ناحیه های پرجمعیت در کابل میباشد اما بعد از  تحولات اخیر در کشور امارات اسلامی هیچ توجه یی بالای مردم در غرب کابل نکرده است.
وی افزود اگرچه ما فعلا در سرمای سرد زمستان قرار داریم مردم در این شرایط سخت به مواد خوراکی و سوخت ضرورت دارند.
و همچنان آقای فهمی از جامعه جهانی و سازمان جهانی غذا خواستار کمک های دوامدارشان برای مردم افغانستان شده است و اگر در آینده چنین دوام کند ما شاهد فاجعه بشری در افغانستان خواهیم بود.
 در همین حال نازیه یک تن از خانواده بی‌بضاعت میگوید که این کمک ها برای ما کافی نبوده و باید نهاد های خیریه کمک هایشان را دوام ببخشن .

این در حالیست که پس از روی کار آمدن امارات اسلامی افغانستان سازمان جهانی غذا سازمان ملل می‌گوید هم‌اکنون نیمی از جمعیت کشور مواد غذایی کافی ندارند. و اگر امارات اسلامی اقدام نکند ما شاهد فاجعه بشری در افغانستان خواهیم بود.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.