Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

یونیسف: بیش از ۲۴ درصد کودکان در افغانستان از اضطراب رنج می‌برند

خبرگزاری پیگرد کابل افغانستان
نویسنده خبرگزاری پیگرد
سه‌شنبه ۱۹ سرطان ۱۴۰۳

صندوق پشتیبانی از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)، از افزایش بیماری‌های روانی در میان کودکان در افغانستان نگرانی کرده و گفته که بیش از ۲۴ درصد کودکان میان پنج تا ۱۷ سال در افغانستان از اضطراب رنج می‌برند و ۱۵ درصد آنان دچار افسردگی اند.

این نهاد، روز گذشته  ۱۸ سرطان در گزارشی در وبسایت خود، نوشته که کودکان در افغانستان ۱۰ برابر بیش‌تر از میانگین جهانی به بیماری‌های روانی دچار اند.صندوق پشتیبانی از کودکان سازمان ملل متحد، افزوده که جنگ، مهاجرت، سطح بلند فقر، رویدادهای طبیعی و خطرهای ناشی از انفجار ماین‌های به‌جامانده از جنگ، رقم ابتلا به بیماری‌های روانی را در میان کودکان در افغانستان، افزایش داده است.

در گزارش یونیسف، آمده که دوام محدودیت‌ها بر آموزش دختران و کاهش امید آنان به آینده‌، سبب افزایش چالش‌ها شده و دست‌رسی‌ آنان به خدمات اولیه و مراقبت‌های بهداشتی را محدود کرده است.

یونیسف، گفته که در سال گذشته‌ی میلادی به چهار میلیون کودک و سرپرست آنان در ۳۴ ولایت افغانستان مراقبت و حمایت روان‌شناختی ارائه کرده و در سال جاری نیز سه میلیون و ۶۰۰ هزار تن را مورد حمایت قرار خواهد داد.

صندوق پشتیبانی از کودکان سازمان ملل متحد، افزوده که در افغانستان با کم‌بود مشاوران، ارائه‌دهندگان کمک‌های روانی، روان‌شناسان و مددکاران اجتماعی روبه‌رو است.بر اساس گزارش یونیسف، این نهاد سال گذشته سه هزار مددکار اجتماعی را در افغانستان آموزش داده که نزدیک به نیمی از آن‌ها زنان بوده است.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.