Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

۲۰ هزار تُن نفت خام حوزه‌ی نفتی آمو دریا به یک شرکت داخلی به فروش رسید

خبرگزاری پیگرد کابل افغانستان
نوشته شده توسط :محمد محمدی
یکشنبه ۲۰ جوزا ۱۴۰۳

وزارت معادن و پترولیم حکومت سرپرست،‌ روز یک‌شنبه، ۲۰ جوزا در نشستی در این وزارت، قرارداد فروش ۲۰ هزار تُن نفت خام ساحه‌ی «انگوت» حوزه‌ی نفتی آمو دریا را با یک شرکت داخلی در کابل امضا کردند.

سیخ شهاب‌الدین دلاور، سرپرست وزارت معادن و پترولیم، می‌گوید که این مقدار نفت به منظور پروسس به ارزش حدود ۱۱ میلیون دالر به فروش رسیده است.

او می‌افزاید: «شرکت محترم قیصر بابا لمیتد بسیار نرخ خوب داده و من برایش مبارکی می‌گویم که این قرارداد به ارزش ۱۰ میلیون و ۵۴۵ هزار و ۴۴۴ دالر به فروش رسیده است.»در این داوطلبی ۱۰ شرکت حضور داشتند که از این میان، یک شرکت داخلی برنده‌ی این داوطلبی اعلام شد.

در همین حال، مسئولان شرکت برنده‌ی این داوطلبی، می‌گویند که پس از پروسس این مقدار نفت و عرضه‌ی آن به بازارهای داخلی، در بهای تیل در کشور تغییراتی رونما خواهد شد.

گل‌زاده کتوازی، مسئول شرکت برنده‌ی این داوطلبی، می‌گوید: «عموماً این در تعیین نرخ نفت تأثیر داشته و برای حفظ ثبات افغانی نیز کمک می‌کند و پس از پروسس نفت و عرضه‌ی آن به بازار، تغییراتی در قیمت تیل در بازار می‌آید.»با این حال  سرپرست وزارت معادن و پترولیم، می‌افزاید که قرارداد ۱۱ بلاک استخراج نفت و گاز به مساحت ۲۳ هزار کیلومتر مربع در هرات و نیز ۴۰ هزار کیلومتر مربع در ساحه‌ی «کتوازی» پکتیکا به داوطلبی گذاشته شده است.

لازم به ذکر است  که وزارت معادن و پترولیم در جریان دو هفته  گذشته ۱۳۰ هزار تُن نفت خام ساحات «قشقری» و «انگوت» را به ارزش ۷۲ میلیون دالر از طریق داوطلبی به فروش رسانده است.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.