Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

«وال استریت ژورنال»،  به نقل از سه مقام در دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا نوشت که «اسرائیل ممکن است امروز به حمله ایران پاسخ دهد.» 

خبرگزاری پیگرد:جهان
نوشته‌شده توسط خبرگزاری پیگرد
دوشنبه ۲۷ حمل ۱۴۰۳

به گفته منابع این روزنامه، رئیس جمهوری آمریکا در گفت وگو با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، تلاش کرد اسرائیل را از واکنش عجولانه به حمله ایران منصرف کند.

این مقامات تاکید کردند که ایالات متحده در هیچ عملیات تهاجمی علیه ایران شرکت نخواهد کرد و برای ایجاد جبهه  دیپلماتیک یکپارچه با متحدان خود تلاش می کند تا از تبدیل خصومت ها به جنگی که می تواند خاورمیانه را فرا گیرد، جلوگیری کند.

از سوی دیگر شبکه آمریکایی «ای بی سی نیوز» به نقل از پیتر لرنر، سخنگوی ارتش اسرائیل گفت که مقامات نظامی طیف وسیعی از گزینه ها را برای پاسخ به حمله ایران به دولت ارائه کرده اند.

لرنر در یک نشست خبری گفت: «پاسخ اسرائیل ممکن است شامل حمله نظامی باشد و ممکن است نیز شامل این گونه اقدام نباشد، دولت اسرائیل گام های بعدی خود را امروز یا در روزهای آینده تعیین خواهد کرد.»

ایران شامگاه شنبه صدها پهپاد و موشک را در پاسخ به حمله تل آویو به کنسولگری تهران در دمشق به سوی اسرائیل پرتاب کرد.

بایدن شامگاه شنبه پس از حمله ایران به اسرائیل در اظهاراتی گفت که در گفت وگو با نتانیاهو تاکید کرد که اسرائیل «توانایی قابل توجهی برای دفاع از خود در برابر حملات بی سابقه و دفع آن ها نشان داده است».

از سوی دیگر یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت: «معتقدیم که اسرائیل آزادی عمل برای محافظت و دفاع از خود، در سوریه یا هر جای دیگر را دارد. این یک سیاست دیرینه است که هنوز پا برجاست، اما ما را تصور نمی کنیم که در چنین اقداماتی مشارکت داشته باشیم.»

جان کربی، سخنگوی ارشد امنیت ملی کاخ سفید روز یکشنبه به «ای بی سی» گفت که ایالات متحده به حمایت از «اسرائیل در دفاع از خود ادامه خواهد داد، اما خواهان جنگ با ایران نیست.»

کربی در پاسخ به سوالی درباره اینکه «ایالات متحده از پاسخ اسرائیل به حمله ایران حمایت خواهد کرد یا خیر؟» گفت که «تعهد ما نسبت به اسرائیل و کمک به این کشور برای دفاع از خود محکم است.»

او افزود: «همانطور که رئیس جمهوری بارها گفته است، ما به دنبال ایجاد جنگ گسترده تر در منطقه نیستیم، ما به دنبال جنگ با ایران نیستیم.»

کربی همچنان گفت: «واشنگتن به دنبال تشدید تنش در منطقه نیست و نمی خواهد دامنه درگیری گسترش یابد.»

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.