Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

پروسه تغییر رنگ موترهای تاکسی در زن شمال آغاز شد

خبرگزاری پیگرد:ولایت بلخ
نوشته شده توسط:ابرار حیدری
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳

مسولان محلی بلخ از آغاز تغییر رنگ موتر‌های تاکسی شهری و اطرافی از رنگ زرد به رنگ فیروزه‌یی خبر داده اند.

به گزارش خبرگزای پيگرد روز (پنج‌شنبه، ۹حمل) مسولان محلی بلخ آغاز روند تغییر رنگ‌ تاکسی‌ها را در کشور یک گام موثر در کاهش سطح جرایم می‌دانند و از همه‌ راننده‌گان تاکسی‌ها خواستند‌ که بر این پروسه شرکت کنند.

حسیب الله مختار رئیس عمومی ترافیک امارت اسلامی گفت: طرح تغییر رنگ تاکسی‌ها که پیش از این توسط رهبری امارت اسلامی تصویب شده بود، اجرایی شدن آن در ولایات بلخ، فاریاب، جوزجان و سرپل آغاز شده و تمام موترهای تاکسی شهری از زرد به فیروزه‌یی و سفید و تاکسی‌های اطرافی به فیروزه‌یی تغییر رنگ خواهد‌کرد.

به گفته‌ی وی، تغییر رنگ تاکسی‌ها در تمام ولایات کشور یکسان بوده و افزون بر تغییر رنگ، مالکان موترها نیز ثبت و راجستر وزارت داخله شده که این امر در جلوگیری از جرایم جنائی نیز تأثیرگذار خواهد بود.

از سوی هم، شماری از رانندگان در شهر مزارشریف از تغییر رنگ‌ تاکسی‌ها استقبال می‌کنند و تاکید دارند‌ با اجرایی شدن کامل این روند سطح جرایم کاهش یافته و نظم شهری نیز بهبود می‌یابد.

بر اساس گفته‌های مسولان هرماه ۵۰۰ عراده تاکسی در شهر مزار شریف تغییر رنگ خواهد کرد و هر تاکسی برای تغییر رنگ ۹۱۱۰ افغانی هزینه بر می‌دارد که از سوی رانندگان پراخت می‌گردد.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.