Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

هیئتی از وزارت تجارت پاکستان در سفری دو روزه وارد کابل شده

خبرگزاری پیگرد کابل افغانستان
نوشته شده توسط:محمد محمدی
دوشنبه ۶ حمل ۱۴۰۲

هیئتی از وزارت تجارت پاکستان در سفری دو روزبه کابل  قرار است با مقام‌های حکومت سرپرست افغانستان گفت‌وگو کند، عادی‌سازی روابط تجاری پس از بالاگرفتن تنش‌ها بین دو طرف خوانده شده.

روابط امارت اسلامی با پاکستان پس از حمله هوایی هفته گذشته ارتش پاکستان به مناطقی در پکتیکا و‌خوست که درگیری‌های مرزی در پی داشت، متشنج شده است.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان اعلام کرده است که خرم آغا، معاون وزارت تجارت پاکستان در رأس این هیئت با مقام‌های ا.ا در مورد موضوعات مرتبط با تجارت تبادل نظر خواهد کرد.ممتاز زهرا بلوچ در پستی در شبکه ایکس تأکید کرده که «پاکستان به بالا بردن سطح تجارت و حفظ روابط مردمی با افغانستان همچنان متعهد ست.»

وزارت تجارت ا.ا  امروز از ورود این هیئت بلندپایه به کابل خبر داد و نوشت که آنها به دعوت رسمی این وزارت‌خانه به افغانستان آمده‌اند.همچنین سخنگوی وزارت تجارت حکومت سرپرست افغانستان گفته است که نورالدین عزیزی سرپرست این وزارت‌خانه با هیئت پاکستانی درباره راه‌های رفع موانع در مسیر ترانزیت و تجارت میان دو کشور بحث و گفت‌وگو خواهد کرد.

برخی رسانه‌های منطقه‌ هدف از سفر این هیئت پاکستانی به کابل را گامی برای اعتمادسازی میان دو کشور همسایه تفسیر کرده‌اند.

لازم به ذکر است که موانع بر سر راه ترانزیت و تجارت در گذرگاه‌های مرزی میان افغانستان و پاکستان در پی تنش‌های نظامی و افزایش تنش‌های سیاسی اخیر برای تاجران افغان و پاکستانی مشکلات زیادی را به‌وجود آورده است.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.