Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

حملات هوایی پاکستان به خاک افغانستان؛ ا.ا : محکوم کرد و گفته هشت زن و کودک کشته شدند

خبرگزاری پیگرد:افغانستان
نوشته شده توسط:خبرگزاری پیگرد
دوشنبه ۲۸ حوت ۱۴۲

ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی ا.ا  حملات هوایی پاکستان به مناطق مرزی در ولایت‌های پکتیکا و خوست را تأیید کرده و گفته است که در این حملات هشت زن و کودک کشته شده‌اند.

او در این بیانیه گفته است که هواپیماهای پاکستانی ساعت ۳:۰۰ بامداد امروز (دوشنبه، ۲۸ حوت) خانه‌های «غیرنظامیان» را در منطقه‌ی «لمن» ولسوالی برمل پکتیکا و «افغان دوبی» ولسوالی سپیری خوست بمباران کرده‌اند.

مجاهد افزوده است که در این حملات، سه زن و سه کودک در پکتیکا و دو زن در خوست کشته شده‌اند.منابع محلی نیز می‌گویند که در برمل پکتیکا پنج نفر شامل دو زن و دو کودک کشته شده‌اند.به گفته یک خبرنگاران پاکستانی، ارتش پاکستان در پکتیکا یک فرمانده طالبان پاکستانی به نام عبدالله شاه را هدف قرار داده است، اما سخن‌گوی ا.ا  این ادعا را رد کرده است.

مجاهد گفته است که فردی به‌نام عبدالله‌ شاه که طرف پاکستانی مدعی است در این حملات هدف قرار گرفته است، در پاکستان است.به گفته مجاهد، در منطقه‌ای که حمله‌ انجام شده، اعضای یک قوم زندگی می‌کنند که در دو طرف مرز رفت‌وآمد دارند.

او حملات پاکستان را اقدام ناسنجیده و تجاوز به حریم افغانستان خوانده و آن را به‌شدت محکوم کرده است.سخن‌گوی ا.ا  گفته است که که حکومت سرپرت  «تجربه آزادی و مبارزه طولانی در برابر ابرقدرت‌ها را دارد، به هیچ‌کسی اجازه تجاوز به خاک خویش را نمی دهد.».

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.