Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

یونیسف از جان باختن دست‌کم ۲۳ کودک براثر سوء‌تغذیه و کم‌آبی در شمال غزه خبر داد

خبرگزاری پیگرد جهان
نوشته شده توسط خبرگزاری پیگرد
شنبه ۲۶ حوت ۱۴۰۲

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرده که ۲۳ کودک در هفته‌های گذشته بر اثر سوء‌تغذیه و کم‌آبی جان باخته‌اند.

این نهاد روز گذشته، ۲۵ حوت با نشر اعلامیه‌ای از افزایش شمار مبتلا سوء‌تغذیه حاد میان کودکان زیر دوسال در شمال غزه خبر داده است.

به گفته یونیسف ۳۱ درصد از کودکان زیر دوسال یا از هر سه کودک یک کودک در شمال غزه مبتلا به سوء‌تغذیه حاد هستند.بر اساس آمار‌های این نهاد شیوع سوءتغذیه حاد در میان کودکان زیر پنج سال در شمال غزه از ۱۳ درصد به ۲۵ درصد افزایش یافته است.

 همچنین صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل با اشاره به اینکه سوء‌تغذیه میان کودکان در غزه به سرعت در حال گسترش است تاکید کرده که تاثیرات جنگ و محدودیت‌های مداوم در ارسال کمک‌ها منجر به ایجاد سطوح «ویرانگر» و «بی‌سابقه» در غزه شده است.

ازسوی‌هم کارترین راسل، مدیر اجرایی یونیسف گسترش سوء‌تغذیه میان کودکان فلسطینی را «تکان دهنده» خوانده و خواهان ارسال کمک‌های بیشتر به رفح شده است.

او افزوده است که « یک آتش‌بس بشردوستانه همچنان تنها فرصتی است برای نجات جان کودکان و پایان دادن به رنج آن‌ها».این در حالی است که نهاد‌های سازمان ملل متحد همواره از گسترش فقر و قحطی میان آواره گان فلسطینی در رفح هشدار داده‌اند.

پیش  از این نیز وزارت صحت فلسطین اعلام کرده بود که شمار مرگ و میر ناشی از گرسنگی در غزه به ۲۷ تن رسیده که بیشتر آنان کودکان است.این در حالی است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل ازطرح حمله احتمالی به شهر رفح  خبر داده است.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.