Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

نگرانی باشنده‌گان بلخ از افزایش بهای مواد خوراکی در این ولایت

خبرگزاری پیگرد:ولایت بلخ
نوشته شده توسط:ابرار حیدری
جمعه ۲۵ حوت ۱۴۰۲

شماری از باشنده‌گان شهر مزارشریف از بلند رفتن بهای مواد خوراکی همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان شکایت دارند.

به گزارش خبرگزاری پیگرد، برخی از باشندگان شهر مزارشریف می‌گویند، با آغاز ماه مبارک رمضان بهای مواد خوراکی افزایش چشم‌گیری داشته است و آنها از حکومت می‌خواهند تا در این زمینه نظارت و کنترول داشته باشند.

تاج محمد، باشنده شهر مزارشریف است، او گفت: مردم با چالش‌های اقتصادی روبرو استند و از سوی دیگر فقر و بیکاری نیز سبب نگرانی آنها شده و اگر بهای مواد خوراکی افزایش یابد آنان توان خرید را ندارد.

در همین حال، محمد کاظم طارق، شهردار مزارشریف گفته است که کمیته‌ی به منظور کنترول نرخ‌ها در بازار، تشکیل شده است و این کمیته تلاش می‌کند تا بهای مواد خوراکی را مثل گذشته ثابت نگه‌دارد.

نورالله دیگر باشنده شهر مزارشریف گفت: با آغاز ماه مبارک رمضان بهای یک بوری آرد ۱۰۰ افغانی، یک بشکه‌ روغن ۵۰ افغانی و یک سیر کچالو ۴۰ افغانی قیمت شده است.

وی افزود که ریاست شهرداری مزارشريف به منظور کنترول و نظارت از بهای مواد خوراکی نرخ‌نامه تعیین کرده است، و هر دوکان‌داری که خلاف این نرخ‌نامه عمل کند دوکان‌اش را مسدود خواهند کرد.

این در‌حالی است که مرکز رسانه‌های بلخ نیز با نشر خبری از والی این ولایت که از مردم خواسته است تا در ماه مبارک رمضان از احتکار و گران فروشی جلوگیری کنند.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.