Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

گفت‌وگوی قمی و متقی در مورد روابط دوجانبه، تجارت و پیشرفت‌های سیاسی منطقه‌‌

خبرگزاری پیگرد کابل افغانستان
نوشته شده توسط خبرگزاری پیگرد
چهارشنبه ۲۳ حوت ۱۴۰۲

وزارت خارجه‌ حکومت سرپرست می‌گوید که حسن کاظمی قمی، نماینده‌ی ویژه و سرپرست سفارت ایران در کابل با امیرخان متقی، سرپرست این وزارت دیدار و در مورد روابط دوجانبه، تجارت، ترانزیت و پیشرفت‌های اخیر منطقه‌ای گفت‌وگو کرده‌ است.

حافظ ضیا احمد، معاون سخن‌گوی وزارت خارجه‌ ا.ا عصر روز چهارشنبه، ۲۳ حوت با نشر اعلامیه‌‌ای در ایکس گفته است که آنان در این دیدار روابط امارت اسلامی با کشورهای منطقه را «رو به رشد» خواندند و آن را به نفع همه‌ی منطقه دانستند.

در اعلامیه‌ی وزارت خارجه‌ی امارت اسلامی آمده است که نماینده‌ی ویژه ایران در این دیدار در مورد نشست اخیر نمایندگان ویژه‌ی کشورها در امور افغانستان در دوحه معلومات داده است.

بر اساس این اعلامیه، سرپرست وزارت خارجه‌ی حکومت سرپرست در این دیدار در مورد حل مشکلات مهاجران افغانستان در ایران، افزایش صادرات برق ایران به افغانستان، پیشرفت در رابطه به استفاده‌ی افغانستان از بندر چابهار و رسیدن آب به سیستان و بلوچستان ایران پس از بارندگی‌های اخیر صحبت کرده است.

مقامات امارت اسلامی و ایران در بیش از دوونیم سال اخیر تعامل گسترده‌ی داشته‌اند و مقام‌ها و هیأت‌های دو طرف برای توسعه‌ی روابط بارها به تهران و کابل سفر کرده‌اند.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.